• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
قطعی برق شهرک‌های صنعتی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم

اجازه نمی‌دهیم به بخش تولید آذربایجان‌شرقی آسیبی وارد شود

  • کد خبر : 65847
  • 18 خرداد 1401 - 18:20
اجازه نمی‌دهیم به بخش تولید آذربایجان‌شرقی آسیبی وارد شود
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع خسارت قطعی برق صنایع به بخش تولید تاکید کرد: قطعی برق شهرک های صنعتی استان در طول هفته دو روز اعمال می‌شود که این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در حوزه صنایع بزرگ مانند فولاد و سیمان نسبت به سایر استان ها در حق آذربایجان شرقی اجحاف می شود.
وی افزود: سهمیه ای که برای سایر استان ها در نظر گرفته شده به هیچ عنوان با سهمیه آذربایجان شرقی همخوانی ندارد بنابراین این موضوع را جزو محورهای اصلی سازمان قرار داده ایم و از طریق وزارتخانه و سایر مراجع پیگیری می کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به اهمیت برنامه ریزی های صحیح برای مصرف بهینه برق اشاره کرد و گفت: باید با اتخاذ تمهیدات مناسب اجازه ندهیم که به بخش تولید آسیب جدی وارد شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با انتقاد از برنامه قطعی اعلام شده برای واحد های صنعتی گفت: با فرارسیدن پیک گرما از اواسط خرداد، مصرف برق به صورت تصاعدی افزایش یافته و از آنجا که در سال های اخیر برنامه‌ریزی مناسبی برای رشد تولید برق متناسب با نیاز کشور نداشته‌ایم، با خاموشی‌ در کشور اعم از قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی مواجه هستیم.
پرنیان با بیان این که طبق ماده ۲۵ تسهیل فضای کسب و کار در صورت کمبود انرژی باید در مرحله آخر به سمت واحد های صنعتی و تولید رفت، افزود: با مدیریت برق در حوزه های تجاری، خدماتی و مصارف عمومی می توانیم قطعی برق صنعتی را به مرحله آخر انتقال بدیم‌، اما متاسفانه در آذربایجان شرقی برعکس عمل می‌شود.
وی اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو در حوزه برق رسانی به مراکز صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی ظلم بزرگی می‌شود چرا که در شهرک های صنعتی تهران هفته ای یک بار برق قطع می شود ولی در استان آذربایجان شرقی قطعی برق در طول هفته ۲ روز اعمال می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: باید تخصیص برق به واحدهای بزرگ آذربایجان‌شرقی مانند سایر استان ها عادلانه و متناسب با سهم سرانه صنعتی اتفاق بیفتد، نه این که کارخانه های ما تعطیل شود و به بخش تولید آسیب برسد.
پرنیان با بیان این که تمام سرمایه گذاری های صنایع فولاد استان مربوط به بخش خصوصی است، تاکید کرد: برنامه‌ی تخصیصی سه ماه آینده برق آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها کاملا ناعادلانه است چرا که اگر این برنامه اجرا شود تمام کارخانه های فولاد و کارخانه سیمان صوفیان به طور کامل تعطیل می شود.
وی ادامه داد: به‌عنوان متولی صنعت تولید، قطعا جلوی این موضوع می‌ایستیم و از حق صنعت آذربایجان شرقی دفاع می کنیم.
وی با اشاره به این که اگر ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی شود، صنایع تولیدی آسیب نخواهند دید، گفت: وزارت نیرو باید تغییر رویه بدهد و قطعی برق واحد های صنعتی و تولیدی را در آخرین مرحله قرار دهد و اجازه ندهد صنایع در این شرایط خاص کشور تعطیل شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: از امسال نهضت ساخت مسکن شروع می‌شود و اگر سیمان و فولاد ما تعطیل شود از این نظر صنایع ما آسیب خواهند دید.
پرنیان با بیان این که در حوزه صنایع فولادی قطب سوم صنایع فولاد کشور هستیم، گفت: در حال حاضر ۲۴ درصد تولید و ۱۵ درصد صادرات فولاد در آذربایجان شرقی انجام می‌ شود.
وی افزود: امیدواریم به زودی مشکل قطعی برق صنایع برطرف شود تا تولیدکنندگان دغدغه کمبود برق را نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});