• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

سخنگوی صنعت برق: تغییر ساعات اداری، برق دو تا سه استان کوچک را تامین می‌کند

  • کد خبر : 65896
  • 19 خرداد 1401 - 13:30
سخنگوی صنعت برق: تغییر ساعات اداری، برق دو تا سه استان کوچک را تامین می‌کند
یاز اکو - سخنگوی صنعت برق: آماده رشد ۶ درصدی نسبت به پارسال هستیم که عدد آن به حدود ۷۱ هزار مگاوات خواهد رسید. فکر می‌کنیم بتوانیم ۶۸ تا ۶۹ هزار مگاوات را تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران گفت: تغییر ساعات اداری، حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق را به دنبال خواهد داشت.
 
به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ میز اقتصادی امروز با اظهار نظر آقایان مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، احمد کاووسی نژاد معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، بهرام سبحانیان رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد و عبدالحسین محرابیان قائم مقام مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و خانم کتایون نعمت پور مدیرکل دفتر ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صمت با موضوع جلوگیری از خاموشی نیازمند همکاری صنعت برگزار و به سوالات زیر پاسخ داده شد.
میزان مصرف برق چقدر است؟
 
– سخنگوی صنعت برق: دیروز رکورد ۵۹ هزار و ۹۷ مگاوات را شکستیم که نسبت به روز مشابه سال گذشته حدود چهار و نیم درصد رشد مصرف را نشان می‌دهد که رشد قابل توجه است.
 
* بیشترین مصرف مربوط به کدام بخش است؟
 
– سخنگوی صنعت برق: بیشترین مصرف یعنی حدود ۲۷ هزار مگاوات، مربوط به وسایل سرمایشی است و ۵۰ درصد کل مصرف برق کشور هم در بخش خانگی اتفاق می‌افتد. یک سوم مصرف برق هم به بخش صنعت و تولید کشور اختصاص دارد. مابقی در بخش‌های عمومی، ادارات و تجاری است.
 
* پیش بینی می‌کنید که پیک مصرف امسال چه عددی را نشان دهد؟
 
– سخنگوی صنعت برق: آماده رشد ۶ درصدی نسبت به پارسال هستیم که عدد آن به حدود ۷۱ هزار مگاوات خواهد رسید. فکر می‌کنیم بتوانیم ۶۸ تا ۶۹ هزار مگاوات را تامین کنیم.
 
* تغییر ساعات کاری ادارات چه تاثیری دارد؟
 
– سخنگوی صنعت برق: این طرح به جهت خاموشی وسایل سرمایشی و برقی اضافه، حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت. این رقم معادل مصرف دو تا سه استان کوچک است.
 
– مصرف برق ادارات با کنتور‌های هوشمند رصد می‌شود و دیروز ۱۰ دستگاه که رعایت نکرده بودند، با قطعی مواجه شدند. اسامی این دستگاه‌ها اگر همچنان رعایت نکنند، هفته بعد اعلام می‌شود.
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});