• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اردبیل پایتخت گردشگری اکو خواهد بود

  • کد خبر : 66419
  • 24 خرداد 1401 - 9:15
اردبیل پایتخت گردشگری اکو خواهد بود
یاز اکو - رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در سال 2023 اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود تا توانمندی‌های این شهر بیش از گذشته نمود پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جواد انصاری در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد فرهنگی، گردشگری همایش کشورهای عضو اکو در اردبیل اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر شهر اردبیل، شورای شهر و شهرداری در نظر دارد تا از این میزبانی برای معرفی بیشتر استعدادها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، تاریخی و حتی هنری استفاده کند تا کشورهای عضو اکو بیش از گذشته با اردبیل پایتخت تشیع آشنایی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اردبیل در سال میلادی آینده به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو به مدت یک سال فرصت معرفی گنجینه عظیم تاریخی، تمدنی و فرهنگی خود را خواهد داشت و ما سعی خواهیم کرد شهر اردبیل را با شاخصه‌های مختلف در قالب این رویداد و دبیرخانه متمرکز در شهر اردبیل معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت:‌قطعا در این زمینه می‌توانیم از اعتبارات سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی اکو و دیگر مجموعه‌های داخلی و خارجی استفاده کرده و به نوعی ابعاد مختلف استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل را برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

انصاری افزود: در کنار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که در این دیار به ثبت جهانی رسیده، ما استعدادهای طبیعی همچون کوه سبلان و آثار و ابنیه‌های تاریخی متعدد در خود شهر اردبیل داریم و در کنار آن به راحتی می‌توانیم داشته‌های فرهنگی، بومی و منطقه‌ای خود را به شرکت‌کنندگان در این همایش و همچنین کشورهای عضو اکو معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خاطر نشان کرد: در میزبانی این رویداد مهم تاریخی، فرهنگی همه نهادها و دستگاه‌ها به ویژه شورا و شهرداری در بودجه سال آینده و همچنین ۱۴۰۲ ردیف‌های اعتباری را در قالب سازمان فرهنگی و ورزشی در نظر می‌گیرند تا به برگزاری شایسته این رویداد کمک کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});