• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

دیده‌بان ایران می‌گوید رئیس‌جمهور با امضای حکم شهرداری زاکانی مخالف است

  • کد خبر : 28613
  • 11 شهریور 1400 - 10:00
دیده‌بان ایران می‌گوید رئیس‌جمهور  با امضای حکم شهرداری زاکانی مخالف است
یاز اکو - برخی منابع مطلع در هیات دولت به خبرنگار دیده بان ایران گفتند که در جلسه روز یکشنبه - ۷ شهریور- هیات دولت رئیس جمهور درباره تطبیق سوابق و مدرک تحصیلی علیرضا زاکانی برای تصدی پُست شهرداری تهران به معاونت حقوقی ریاست جمهوری دستور داده است که در صورت عدم تطابق حکم شهرداری زاکانی توسط وزارت کشور امضا نشود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیده بان ایران؛ برخی منابع مطلع در هیات دولت به خبرنگار دیده بان ایران گفتند که در جلسه روز یکشنبه – ۷ شهریور- هیات دولت رئیس جمهور درباره تطبیق سوابق و مدرک تحصیلی علیرضا زاکانی برای تصدی پُست شهرداری تهران به معاونت  حقوقی ریاست جمهوری دستور داده است که در صورت عدم تطابق حکم شهرداری زاکانی توسط وزارت کشور امضا نشود.

این منبع آگاه همچنین اضافه کرد که هیات وزیران هم در رای گیری استمزاجی  مخالف خود را با شهردار شدن علیرضا زاکانی اعلام کرده اند. 

گفتنی است در حال حاضر امضا شهروندان تهرانی در جهت درخواست از وزارت کشور برای ممانعت از تایید حکم علیرضا زاکانی از مرز سی هزار نفر گذشته است.

همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که نماینده مستعفی قم هم اکنون به صورت غیرقانونی با مشاوران خود در شهرداری تهران مستقر شده است و در حال برگزاری جلسات است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ پیش از این حقوقدانان و کارشناسان شهری نسبت به تبعات اقدام غیر قانونی ۲۱ عضو شورای شهر ششم در انتخاب شهردار بر خلاف بند ۶ ماده ۳ «آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار» مصوب ۱۳۹۷ و  «دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای» مصوب ۱۳۹۵ هشدار داده بودند

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});