• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
رئیس اتاق تبریز:

از گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و آویرو پرتغال استقبال می‌کنیم

  • کد خبر : 66521
  • 24 خرداد 1401 - 18:20
از گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و آویرو پرتغال استقبال می‌کنیم
یاز اکو - رییس اتاق تبریز بر استقبال تجار و صنعتگران استان از توسعه همکاری های مشترک با آویرو پرتغال تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، یونس ژائله در جلسه وبیناری با رئیس اتاق بازرگانی آویرو پرتغال اظهار داشت: زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد که این موضوع فرصت خوبی برای گسترش روابط تجاری میان آذربایجان شرقی و کشور پرتغال است.

وی اظهار کرد: موضوع مالیات و معافیت‌ها در بحث سرمایه گذاری بسیار مهم است چرا که با وجود تحریم ها و مشکلات بانکی ناشی از آن باید از سرمایه گذاران حمایت شود.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به وجود پرواز تبریز به لیسبون از مسیر استانبول گفت: بازار ایران و بازار ۵۰۰ میلیون نفری پیرامون آن فرصت بزرگی برای افزایش تبادلات تجاری است.

ژائله افزود: باید برای صادرات به کشورهای پرتغالی زبان از طریق پرتغال برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

وی ضمن دعوت از رئیس اتاق بازرگانی اویرو و هیات تجاری برای حضور در تبریز گفت: برای اتخاذ تصمیمات و برنامه ریزی ها باید اطلاعات مورد نیاز در مورد سرمایه‌گذاری، معافیت‌ها، مالیات، اقامت و سایر موارد لازم را داشته باشیم.

رئیس اتاق تبریز با تاکید بر علاقه‌مندی صاحبان صنایع استان برای سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال به ویژه شهر و استان اویرو گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد بنابراین تجار و صنعتگران استان از توسعه همکاری های مشترک استقبال می کنند.

آمادگی برای تبادل هیات های تجاری

سفیر ایران در لیسبون نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری این وبینار اظهار کرد: دو کشور ایران و پرتقال در طول تاریخ روابط تجاری مشترکی با هم داشتند و اکنون نیز این روابط با وجود ظرفیت های زیاد هر دو طرف می تواند گسترش یابد.

دامن پاک جامی با اشاره به آثار تحریم‌ها گفت: سفارت تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط بین شهرهای دو کشور براساس دیپلماسی شهری انجام داده است.

وی افزود: با توجه به این که شهر اویرو ظرفیت ‌های زیادی دارد بنابراین آماده هماهنگی و همکاری مورد نیاز برای تبادل هیات میان دو کشور و دو استان هستیم.

توانمندی‌های ویژه اقتصادی استان اویرو

رئیس اتاق بازرگانی اویرو پرتغال نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های استان اویرو افزود: تولید نمک، سرامیک، ظروف چینی، چوب پنبه، کاغذ، لوازم آرایشی و بهداشتی، ماهیگیری، رباتیک و گردشگری از جمله ظرفیت های این استان است.

جورج سیلوا با بیان این که اویرو همانند ونیز ایتالیا، شهر قایق‌ها است، تاکید کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله توربین‌های بادی جایگاه ویژه ای در صنعت این شهر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اویرو پرتغال ضمن قول مساعد برای ارسال اطلاعات درخواستی، از رئیس و هیات اتاق بازرگانی تبریز برای حضور در شهر اویرو دعوت کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});