• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

ضرورت شکل‌گیری یک رویداد ملی سینمایی در تبریز

  • کد خبر : 66736
  • 26 خرداد 1401 - 14:00
ضرورت شکل‌گیری یک رویداد ملی سینمایی در تبریز
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان با معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی گفت: با توجه به صبغه تبریز در عرصه فعالیتهای سینمایی، یک رویداد ملی در حوزه سینما در تبریز شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این دیدار طی سخنانی با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت سینماهای استان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی استان خواستار برگزاری رویدادی سینمایی در سطح ملی و بین المللی در تبریز است.

وی با اشاره به سابقه برگزاری جشنواره فیلم وحدت تبریز خاطرنشان کرد: این جشنواره که در دهه شصت میزبان جمع کثیری از سینماگران کشور بود، نقشی عمیق و اثرگذار در تولید آثار سینمایی کشور ایفا کرد

ناظمی تصریح کرد: امیدواریم برگزاری نشست‌های امروز با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، موجب تحرک و تحول در زیرساخت‌های سینمای استان شده و نقصی که در دوره های قبل بوده را به سمت تعادل و عدالت پیش ببرد و اتفاقات مبارکی را برای سینمای استان رقم بزند.

سفر رئیس سازمان سینمایی به تبریز

شایان ذکر است سفر رئیس سازمان سینمایی و هیات همراه صبح امروز با زیارت مزار شهیدان در وادی رحمت تبریز آغاز شد.

در این سفر،اصغر فارسی، معاون توسعه و منابع انسانی سازمان سینمایی،یزدان عشیری، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی،هاشم میرزا خانی، مدیر عامل موسسه سینما شهر، مهدی آذر پندار، مدیر عامل انجمن سینمای جوان،محمد حمیدی مقدم، مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ومحمد سوقندی، مدیر کل حقوقی، عملکرد و استان های سازمان سینمایی، رئیس سازمان سینمایی را همراهی می کنند.

گفتنی است با رویکرد عدالت فرهنگی در بخش فرهنگ و هنر و در راستای عدالت فرهنگی و تمرکززدایی که سینما نیز جزئی از آن است از این پس حضور سازمان سینمایی با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها جدی‌تر خواهد شد.

برنامه سفرهای استانی در راستای کلان برنامه وزارت ارشاد و برنامه جامع سازمان سینمایی با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی و عمومی سازی دسترسی فرهنگی صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});