• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

امروز نقش و تاثیر سینما بر تمامی نمادهای زندگی بشر روشن است

  • کد خبر : 66739
  • 26 خرداد 1401 - 14:15
امروز نقش و تاثیر سینما بر تمامی نمادهای زندگی بشر روشن است
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز نقش و تاثیر سینما بر تمامی نمادهای زندگی بشر روشن است و سرمایه گذاری که در حوزه سینما کشورهای پیشرفته می شود نشان از اثبات اهمیت و نقش تاثیر گذار سینما دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید شفیع زاده بنیانگذار و فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران که نقشی اثرگذار در جنگ تحمیلی داشت از مسئولین سینمایی کشور خواست تا اثر سینمایی فاخر در خور شان این شهید بزرگوار تولید شود.
وی ادامه داد: امروز نقش و تاثیر سینما بر تمامی نمادهای زندگی بشر روشن است و سرمایه گذاری که در حوزه سینما کشورهای پیشرفته می شود نشان از اثبات اهمیت و نقش تاثیر گذار سینما دارد، چنانکه بسیاری از راهبردهای سیاسی فرهنگی و تاریخی از طریق سینما نشانه گذاری و تبیین می شود.

آل هاشم با بیان اینکه ‌تاثیر سینما در اقشار مختلف غیرقابل انکار است افزود: مدیران سینمایی در دوره جدید باید به فکر جذب و گسترش مخاطب باشند و این مهم ممکن نیست مگر با برنامه ریزی برای تولید فیلم خوب و فرهنگ سازی و جذب اعتماد مردم برای رفتن به سینما.

به گفته وی، سینما مدرسه بزرگ انسان سازی است، چنانکه در اکران موقعیت مهدی دیدید که رکورد پرمخاطب ترین فیلم دفاع مقدس را رقم زد، در این فیلم دیدیم که اگر قصه و خانواده در فیلم دیده شود، جذابیت بیشتری برای جذب مخاطب خواهد داشت.

اهتمام به تجهیز و مناسب سازی سینماها ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اهتمام به تجهیز و مناسب سازی سینماها ضروری است خاطرنشان ساخت: سینماهای شهرستان های استان با استانداردها فاصله دارند و بخش قابل توجهی از سینماهای تبریز نیز وضعیت ساختمانی مناسبی ندارند. امیدوارم با تعامل و همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توجه به فیلم سازان شهرستانی نیز باید از اولویت وزارت ارشاد باشد.

آل هاشم در ادامه گفت: اگر مدیران و تهیه کننده ها از مرکز فاصله بگیرند و به فیلم سازان شهرستانی اعتماد کنند قطعا نتایج بهتری در تولیدات سینمایی حاصل خواهد شد.

وی عنوان کرد: اقتصاد سینما با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد، از سوی دیگر شاهد افزایش هزینه تولید فیلم در کشور هستیم، عدم تناسب منابع موجود با خواسته ها نیز عاملی برای تولید آثاری با کیفیت کم شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});