• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

آمریکا شرکت های چینی و اماراتی را در تحریم های جدید ایران هدف قرار می دهد

  • کد خبر : 66888
  • 28 خرداد 1401 - 10:45
آمریکا شرکت های چینی و اماراتی را در تحریم های جدید ایران هدف قرار می دهد
یاز اکو - یک مقام آمریکایی گفت: در صورت عدم بازگشت به توافق هسته ای، واشنگتن از تحریم ها برای محدود کردن صادرات پتروشیمی ایران استفاده خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از الجزیره چندین دور مذاکرات در بازگرداندن توافق هسته ای ایران ناموفق بوده است، توافقی که ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از آن خارج شد.

ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت های چینی و اماراتی و همچنین شبکه ای از تولیدکنندگان پتروشیمی ایرانی اعمال کرده است و آنها را متهم کرده است که با حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران در خارج از کشور به «دور زدن تحریم ها» کمک می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دو شرکت مستقر در هنگ کنگ، سه شرکت در ایران و چهار شرکت در امارات متحده عربی را مجازات کرده است.

برایان ای نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی امریکا با اشاره به توافق هسته ای ایران گفت: ایالات متحده مسیر دیپلماسی معناداری را دنبال می کند تا به بازگشت متقابل به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک دست یابد.

وی اظهار داشت:بدون توافق، ما به استفاده از تحریم های خود برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به‌طور یکجانبه از برجام خارج شد و کمپین «فشار حداکثری» تحریم‌هایی را علیه اقتصاد ایران آغاز کرد که جانشین او جو بایدن به اجرای آن ادامه داد.

تهران در واکنش به خروج واشنگتن از برجام، برنامه خود را تشدید کرده است.

مقامات ایرانی می‌گویند که می‌خواهند همه تحریم‌های آمریکا فورا لغو شوند، در حالی که دولت بایدن خواستار بازگشت متقابل به پایبندی است که منجر به پایان تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای و کاهش برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

اما چندین دور مذاکرات در بازگرداندن توافق ناموفق بوده است.

به نظر می‌رسد یکی از مهمترین نقاط اختلاف، تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به عنوان «سازمان‌های تروریستی خارجی» از سوی آمریکا باشد. تهران خواهان لغو این نامگذاری است، اما واشنگتن تاکنون تمایلی به انجام آن نداشته است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه تحریم های جدید آمریکا را ناکارآمد خواند.

مهدی صفری در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران گفت: صنعت پتروشیمی و محصولات آن مدت‌هاست که تحت تحریم بوده است، اما فروش ما از کانال‌های مختلف ادامه داشته و ادامه خواهد داشت.

هنری روم، معاون رئیس تحقیقات گروه اوراسیا، گفت : هدف تحریم‌ها ممکن است هم افزایش فشار بر ایران و هم بی‌تفاوت کردن منتقدان داخلی آمریکا باشد که استدلال می‌کردند بایدن نتوانسته برنامه هسته‌ای ایران را مهار کند.

رم به خبرگزاری رویترز گفت: «واشنگتن احتمالاً قصد دارد هزینه‌های ادامه سناریوی بدون توافق را برای ایران افزایش دهد و در عین حال انتقادهای داخلی و خارجی را مبنی بر اینکه اجازه می‌دهد سیاست‌اش در قبال ایران تغییر کند، منحرف می‌کند».

وی اضافه کرد: بعید است هر اقدام تحریمی به تنهایی باعث تغییر تفکر در ایران یا چین در غیاب یک استراتژی گسترده تر شود.

چین همچنان بزرگترین خریدار نفت ایران باقی مانده است

در حالی که هند با اکراه به واردات نفت ایران تحت فشار آمریکا پایان داد،چین همچنان بزرگترین خریدار نفت ایران باقی مانده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});