• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

گرجستان آماده میانجی گری در مذاکرات صلح فی مابین آذربایجان و ارمنستان است

  • کد خبر : 66909
  • 28 خرداد 1401 - 12:15
گرجستان آماده میانجی گری در مذاکرات صلح فی مابین آذربایجان و ارمنستان است
یاز اکو- ما روابط دوجانبه بسیار خوبی با آذربایجان داریم و باهمدیگر پروژه‌های بزرگ بین المللی را اجرا می کنیم. تلاش کرده ایم زیرساخت‌های منطقه‌ای را اهمیت جهانی دهیم و به این مهم دست یافته ایم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا، این مطلب را اکا تکشلاشویلی معاون سابق نخست وزیر گرجستان در پنل نهمین مجمع جهانی باکو بیان کرد.
به گفته اکا تکشلاشویلی آزادسازی سرزمین های تاریخی آذربایجان نشان می دهد که می توان گامی در جهت صلح برداشت. دولت گرجستان آماده کمک و میانجی گری در این مذاکرات صلح است. دو کشور آذربایجان و گرجستان به پیگیری این روند علاقه مند هستند.

معاون سابق نخست وزیر گفت که گرجستان می خواهد مردم را به هم نزدیکتر کند؛ این کار به دستیابی صلح کمک خواهد کرد. گرجستان می تواند میزبان جلسات نمایندگان آذربایجان و ارمنستان باشد.

وی گفت: بایستی استراتژی بلندمدتی برای این منظور انتخاب شود و تهدیدها و چالش ها با هم مقابله شود.

معاون سابق نخست وزیر گرجستان خاطرنشان کرد که روسیه می خواهد منطقه قفقاز جنوبی را به عنوان یک منطقه تقسیم شده پس از اتحاد جماهیر شوروی ببیند. از این رو مردمان ساکن در این جغرافیا موظف به ایجاد روابط نزدیک، تقویت منطقه و خفظ همبستگی هستند.

وی یادآور شد: ۲۰ درصد از خاک گرجستان در اشغال است و گرجستان در منطقه بیشتر مورد تهدید روسیه قرار دارد. احیای تمامیت ارضی گرجستان همچنان در دستور کار ما، منطقه و جامعه جهانی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});