• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

برگزاری بزرگترین رویداد فناوری و دیجیتال کلانشهرها در تبریز

  • کد خبر : 67238
  • 30 خرداد 1401 - 14:00
برگزاری بزرگترین رویداد فناوری و دیجیتال کلانشهرها در تبریز
یاز اکو - سومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی Bahar Summit بزرگترین رویداد فناوری و دیجیتال کلانشهرها در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی رویداد، سومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی تبریز با حضور فعالان موفق این حوزه  عصر روز پنچ شنبه ۲۶ خرداد در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت راهکار گستران؛

پرورش نیرو، حلقه گمشده اکوسیستم در ایران

مدیرعامل شرکت راهکار گستران با انتقاد از عدم توجه به تربیت نیروهای انسانی متخصص تاکید کرد: اگر به سرچشمه ها و نیروهای جدید بی توجهی شود،  در سال های بعد شرکت ها دچار مشکل خواهند شد. 

امین حسینی گفت: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد پایین آمدن سطح رزومه ها هستیم. وی با تاکید بر اینکه پرورش نیرو، حلقه گمشده اکوسیستم در ایران است،  گفت: علیرغم وجود بیش از چهار میلیون نفر بیکار طبق آمار رسمی در جامعه، شرکت ها به کمبود نیروی کار متخصص اذعان می کنند.

 

مدیرعامل شرکت ویش ورک در این مراسم گفت: ما شرکتی هستیم که به صورت تیمی فعالیت می‌کنیم و من معتقد هستم که نگاه تیمی مهمترین اصل در پیشرفت کار است. 

امیر حسین شیرانی تصریح کرد: ما نباید خودمان را به مکان خاص محدود کنیم بلکه باید دید وسیع داشته باشیم.  اینکه شرکت ها  فقط دنبال هر راه حل های نرم افزاری هستند را مورد نقد قرار داد و افزود: باید از نرم افزارهای خارج از کشور که امکانات بیشتری دارند، نیز در راستای اهداف خود استفاده کنیم.  وی افزود: تمرکز روی مسائل یکی از اصول مهم در پیشرفت کارهای استارتاپی است اما از آن مهمتر وجود یک تیم منسجم و ثابت و خلاق است، چرا که اگر تیم درست جلویشان رود کارها با شکست مواجه خواهد شد.

مدیر عامل اسنپ درسومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی Bahar Summit  درتبریز؛ 

 اسنپ چشم انداز جهانی و منطقه‌ای دارد

دکتر خلج مدیر عامل اسنپ گفت: اسنپ چشم انداز جهانی و منطقه‌ای دارد و ما به فعالیت در ایران اکتفا نمی کنیم و برای حضور در بازارهای جهانی نیز در حال تلاش هستیم.

محمد خلج درسومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی درتبریز افزود: به اعتقاد ما هر مجموعه موفقی صرف نظر از مکان فیزیکی باید به سایر نقاط جهان نیز خدمات ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه اسنپ از سال ۹۳ با هدف مدرن کردن حمل و نقل در کشور شروع به کار کرده است،  گفت: هرچه در این مجموعه جلوتر رفتیم، این نتیجه رسیدیم که می توانیم در سایر حوزه‌ها و امور روزمره افراد تحول آفرینی کرده و فعالیت خود را در بخش های مختلف از قبیل خودرو، غذا، هتل، خرید بلیط، خدمات پزشکی و تامین مایحتاج مختلف گسترش دهیم.

محمد خلج تصریح کرد: اپلیکیشن اسنپ در حال حاضر بزرگترین اپلیکیشن خاورمیانه و جزو رتبه‌های تک رقمی در سطح جهان است که بیش از ۲۲ سرویس در بستر آن ارائه می شود. وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۳ میلیون کاربر در پلتفرم اسنپ حضور داشتند که بیش از ۲۵ درصد آنها در سال ۱۴۰۰ اضافه شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ رکوردهای زیادی در اسنپ ثبت  شده است که از جمله آن می توان به بیش از سه میلیون سفر روزانه اشاره کرد.

خلج با بیان اینکه اسنپ در حال حاضر در ۲۶۰ شهر فعالیت دارد، تحریم، ویروس کرونا و مهاجرت را از چالش‌های این حوزه دانست و تاکید کرد: ما در این مجموعه چالش ها را تبدیل به فرصت کردیم.  تحریم را به خودکفایی تبدیل کرده و مشکلات مربوط به کرونا را که منجر به تعطیلی یا وقفه در بخشهایی از جمله بلیط و هتل داری شده بود را در سایر بخش‌ها از جمله خدمات سوپرمارکتی و پزشکی آنلاین جبران کردیم.

مدیرعامل اسنپ ادامه داد: در ابتدای شروع کرونا مجموعه ما دارای سه هزار عضو بود اما اکنون بیش از شش هزار نفر در این مجموعه فعالیت دارند. وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از افراد با استعداد و تحصیل کرده در اسنپ گفت: در مجموعه اسنپ در حال حاضر ۲۰۰ نفر از رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکوری فعال هستند.

خلج در خاتمه به هفت قانون مهم در ارزیابی صحیح ایده ها و کسب و کار ها اشاره و تشریح کرد:  ابتدا باید دید مان را وسیع کنیم و از زوایای مختلف به قضایا نگاه کنیم، سپس به نیازهایی بپردازیم که خود کاربران از آنها بی‌خبرند. به عبارتی وظیفه کارآفرین خواندن چیزهایی است که هنوز نوشته نشده است. مسئله مهم دیگر این است که چیزی که تولید می‌کنیم برای عموم قابل درک و قابل استفاده باشد.

وی داشتن رویکرد منسجم ارزش قائل شدن برای کاربران و ایجاد ارزش های عاطفی، توسعه پایدار و اقدامات محیط زیستی را از دیگر اصول موفقیت دانست.

مدیرعامل شرکت ازکی دات کام؛

تمرکز روی یک فعالیت رمز موفقیت کسب و کار

عضوء هیت مدیره شرکت ازکی دات کام در ابتدا با اشاره به شکست‌های متعدد در شرکت های استارتاپی مختلف گفت: با توجه به تجربه‌ای که داشتم تاکید می‌کنم که مهمترین مسئله ای که باید تیم های استارتاپی در نظر بگیرند،  تمرکز است، چرا که با یک دست نمی توان چندین هندوانه گرفت.

ارس اناری در سومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی   Bahar Summit   در تبریز گفت: شرکت‌ها باید یک پروژه را اما با تمرکز بالا انجام دهند، البته می دانم جذب سرمایه سخت است،  اما تاکید می کنم که تمرکز مهمترین بخش موفقیت یک شرکت استارتاپی است.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه نگهداشت یک تیم کار سختی است، افزود: بارها شاهد بودیم که تیم‌ها به دلیل مهاجرت افراد از هم متلاشی شده اند.

 اناری رمز دیگر موفقیت شرکت های استارتاپی در ایران را توجه به نگاه کشوری به فعالیت دانست و اضافه کرد: اگر می خواهید در حوزه کسب و کار در ایران موفق شوید، تنها به شهر خود تمرکز نکنید؛ چرا که جمعیت ۸۰ میلیونی یک کشور کجا و جمعیت دو-سه میلیونی یک شهر کجا؟!

دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ایران؛

سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد تومانی در حوزه استارتاپ

دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ایران ازسرمایه گذاری، تامین مالی و ضمانت‌نامه به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد تومان در حوزه استارتاپ از طریق این انجمن خبر داد. 

یونس حمیدی در سومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی در تبریز با بیان این مطلب در رابطه با فعالیت این انجمن گفت:  در حال حاضر بیش از ۱۲٠ عضو فعال در انجمن حضور دارند.

 وی توسعه و ترویج ادبیات سرمایه گذاری خطرپذیر، استانداردسازی رویه ها و فعالیت سرمایه گذاری خطرپذیر، انتقال تجربیات موفق سرمایه گذاری خطرپذیر وارتقاء تعاملات فعالان صنعت با نهادها و سازمان های دولتی حامی تامین مالی نوآوری را از اهداف اصلی این انجمن عنوان کرد. 

حمیدی از فعالیت چندین شرکت در قالب انجمن از جمله پارک های علم و فناوری،  شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری، صندوق های جسورانه، صندوق های سرمایه گذاری خصوصی،  صندوق نوآوری و در نهایت شرکت های خطرپذیر خبر داد. 

وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ ها تا قبل از سال ۹۵ کم بود اما از سال ۹۶ شاهد رشد در این حوزه هستیم. 

حمیدی بیشترین میزان اقبال برای سرمایه گذاری را با توجه به شرایط کرونایی در کشور طی چند سال اخیر در حوزه دارو و سلامت،  ماشین‌آلات و بیمه اعلام کرد. 

وی در تشریح توزیع جغرافیایی سرمایه گذاری گفت: تهران ۷۵ درصد،  اصفهان،  شیراز و یزد با شش درصد و منطقه شمالغرب چهار درصد سرمایه گذاری استارتاپی را به خود اختصاص داده اند. 

حمیدی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خطرپذیر گفت: تمام استارتاپ های بزرگ جهان و ایران از جمله اپل،  آمازون و فیس‌بوک، دیجی کالا و…  بدون وجود شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر وجود نداشتند. 

وی گفت: در ابتدای شروع فعالیت استارتاپ ها در بیشتر مواقع یا از پس‌اندازهای شخصی استفاده می کنند یا از طرف نزدیکان حمایت می شوند. و در عمل سرمایه گذاراک در مراحل بعدی و پس از اطمینان از سوددهی ایده ها قدم جلو می گذارند. 

دبیر انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ایران در ادامه به برخی ویژگی های سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: اولین و مهم ترین چیز برای سرمایه گذار سود است،  به همین دلیل سرمایه گذاران قبل از اطمینان از نتیجه دهی، کاری انجام نمی دهند. 

وی تشریح کرد: سرمایه گذاران آدم های شکاکی هستند و همواره با نگاه تردید به ایده ها نگاه می کنند. از طرف دیگر به دنبال الگوهای کلان تر و رفتارهای منتج به موفقیت هستند.  در حالت کلی سرمایه گذاران بیشتر به سرعت امور،  میزان پیشرفت فرایندها، امور مالی و نتایج قابل لمس علاقه دارند. 

حمیدی در ادامه با اشاره به آمارهای جهانی در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر گفت:  آمریکا با ۳۷ درصد سرمایه گذاری بالاترین سهم را به خود اختصاص داده است.  در آسیا نیز کشور چین سهم مهمی در این زمینه دارد. 

وی در خاتمه به برخی چالش های این حوزه اشاره کرد و افزود: وابستگی به منابع مالی دولت که همواره متغیر است،  اصلی ترین چالش این بخش است.

مدیر ارشد بازاریابی شرکت«علی بابا» 

بازار قدیمی تبریز نمونه کامل بازاریابی با اصالت است

مدیر ارشد بازاریابی شرکت«علی بابا» تاکید کرد: بازاریابی موفق بازاریابی با اصالت است که در آن بازاریاب با تمام توان به فکر مشتری و ارتباط دو طرفه با مشتری است و پیام های اصیل می دهد، نه اینکه قولی بدهد که نتواند به آن عمل کند.

توحید علی اشرفی درسومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی درتبریزگفت: هنگامی که فردی کسب و کاری را آغاز می‌کند با سوالات متعددی از جمله چطور فروش خود را زیاد کنم؟ چطور مشتری های خود را افزایش دهم؟ چگونه مشتری های وفادار داشته باشم؟ نحوه قیمت گذاری محصولات و چگونگی گسترش کسب و کار مواجه است.

 وی با بیان این مطلب گفت: در این شرایط ایده های زیادی از از جمله تبلیغات و برندسازی، اینفلوئنسر مارکتینگ، راه اندازی باشگاه مشتریان و ایجاد کمپین به افراد ارائه می شود در حالی که اصل داستان بازاریابی است.

 اشرفی ادامه داد: اگر به قضیه بازاریابی شفاف تر نگاه کنیم متوجه می شویم که جواب خیلی از سوالات مطرح شده در بالا در بازاریابی نهفته است؛ چرا که بازاریابی با تکیه بر اصل «مدیریت ارتباطات سودآور مشتریان» در عین برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی با ایجاد تعامل دو طرف در کنار سود به فایده نیز می‌اندیشد و علاوه بر مشتریان کل مردم را مدنظر قرار دارد.

 وی با اشاره به تجربه چندین سال فعالیت در حوزه بازاریابی گفت: من به این نتیجه رسیده ام که عامل اصلی در بازاریابی، ارتباط انسانی با مردم است. به طوری که ارتباط با مشتری اگر منجر به تعامل سودآور شود در بلند مدت تداوم می یابد. 

اشرفی گفت:  نمونه بارز چنین تعاملی را در بازار قدیمی تبریز می توان یافت که به دلیل دارا بودن فروشندگان با اصالت که همیشه انصاف را رعایت کرده و خودشان ناظر بر خودشان بوده‌اند، به ارتباطی عمیق با مشتری انجامیده است. همین ارتباط با اصالت را می توان در بازاریابی و حتی در فضای بازاریابی دیجیتال پیاده کرد.

موسس  بهار کارآفرینان استارتاپی و دبیر رویداد ملی بهار کارآفرینان استارتاپی در تبریز از تردید در برگزاری چهارمین دوره این رویداد خبر داد.

رامین اکبری موسس بهار کارآفرینان استارتاپی ، درسومین رویداد ملی بهارکارآفرینان استارتاپی Bahar Summit  درتبریزگفت: متاسفانه یک سری مسائل انرژی زیادی از آدم می برد و بسیاری از کارهای ساده در تبریز به سختی انجام می شود.

وی با بیان اینکه این رویداد برای نخستین بار از اواخر سال ۹۶ در تبریز استارت خورده است، افزود: برای برگزاری این دوره حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر ساعت زمان صرف شده است.

 وی ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی مدیران استانی در برگزاری این رویداد گفت: علیرغم اینکه این مراسم در تبریز برگزار می شود اسپانسر های مالی رویداد از تهران هستند و متاسفانه هیچکس مدیران استانی حمایتی در این زمینه انجام ندادند.

اکبری ادامه داد:  مدیران ما بیشتر تمایل به سخنرانی در مراسم دارند اما من سعی کرده ام فضای این رویداد را از سخنرانی های کلیشه ای دور نگه دارم تا سخنرانان حرفه ای بتوانند تجربیات و دانسته های خود را به شرکت کنندگان انتقال دهند.  وی با تاکید بر اینکه اکنون زمان جزیره‌ای عمل کردن تمام شده است، افزود: برگزاری این رویداد تاثیر مهمی در تعامل و ارتباط بین شهرها دارد و زمینه ساز توسعه کسب و کارهای

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});