• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

انتقاد از روند کُند اجرای پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر

  • کد خبر : 83826
  • 09 آبان 1401 - 16:30
انتقاد از روند کُند اجرای پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر
یاز اکو - فرماندار اهر از روند کُند اجرای پروژه بزرگراه اهر- مشگین‌شهر و گردنه‌ گویجه‌بئل و کمربندی جنوبی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در تأمین امنیت مردم افزود: در نارآرامی‌های اخیر و تلاش مخالفان برای ایجاد تنش در جامعه، آن‌چه که حائز اهمیت بود، تراز آگاهی مردم است. یعنی مردم با آگاهی از اهداف و برنامه‌های دشمن، وارد بازی آن‌ها نشدند.

فرماندار اهر با اشاره به این‌که دشمنان برای ایجاد شکاف بین مردم، جنگ ترکیبی و شناختی علیه جمهوری اسلامی ایران شروع کرده‌اند، گفت: سطح آگاهی و موقعیت‌شناسی مردم به قدری بود که حتی بسیاری از دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان عملی نشد.

وی در ادامه بر لزوم تکریم ارباب‌رجوع و حل مشکلات و موانع مردم از سوی مدیران ادارات شهرستان اهر تاکید کرد و یادآور شد: کسی منکر مشکلات جامعه نیست، اما با این‌حال یقیناً مسئولان نیز نسبت به مشکلات بی‌تفاوت نیستند و همواره برای پیگیری مطالبات در تلاش هستند.

فرماندار اهر با اشاره به تأخیر در راه‌اندازی کارخانه شکلات به خاطر نبود نقدینگی گفت: کارخانه شکلات تابه‌حال ۱۵ میلیارد تومان آورده شخصی داشته ولی به خاطر نبود نقدینگی هنوز به بهره‌برداری نرسیده و سعی می‌کنیم تا با تزریق تسهیلات، این کارخانه به بهره‌برداری برسد.

غنی‌زاده با انتقاد از روند کُند اجرای پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر، گردنه‌ی گویجه‌بئل و کمربندی جنوبی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بزرگراهی شهرستان اهر بسیار کُند است، با این‌حال علت پیشرفت پایین پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر، گردنه‌ی گویجه‌بئل و کمربندی جنوبی را از اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی پیگیر هستیم.

وی از تدوین برنامه ۴ ساله برای توسعه زیرساخت‌های مناطق طرح بازآفرینی شهری و احیای قنات‌های شهر خبر داد و گفت: شهر اهر در طرح بازآفرینی شهری ۱۱ منطقه هدف دارد و دولت برای توسعه خدمات زیرساختی در این مناطق، حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند.

فرماندار اهر از افتتاح فاز دوم شهرک صنعتی اهر به مساحت ۴۵ هکتار در آینده‌ای نزدیک خبر داد، خاطرنشان کرد: پروژه احداث و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی شهرستان اهر به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان با پیمانکاران قرارداد انعقاد شده و در حال اجراست.

امنیت شهرستان اهر به همت نیروهای انتظامی و امنیتی پایدار است

علی فاضلی نیز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با اشاره به این‌که نیروهای امنیتی و انتظامی با هوشیاری کامل مانع از ایجاد ناامنی شدند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افرادی که قصد خرابکاری و ایجاد ناامنی داشتند با اقدام به موقع نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه، موفق به انجام عملیات نشدند، این در حالی بود که برخی از عوامل جامعه را با بازی‌های رایانه‌ای اشتباه گرفته بودند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر افزود: ما به مطالبات و سوالات جوانان پاسخ می‌دهیم و به انتقادات‌شان گوش می‌کنیم، توصیه می‌کنیم تا فریب تبلیغات دشمنان را نخورند، هرچند دستگاه قضائی به توصیه رئیس قوه قضائیه با جوانان در ناآرامی‌های اخیر با رأفت اسلامی برخورد کرد و حتی دستور حجت‌الاسلام اژه‌ای این بود که پرونده قضائی تشکیل نشود.

وی با اشاره به حادثه تروریستی شیراز گفت: برای دشمنان و گروه‌های تروریستی فرقی بین مسئولان با مردم عادی و بی‌گناه نیست، چراکه تروریست‌ها صرفاً به دنبال نابودی کشورمان هستند. مقابله با تروریست‌ها و ایادی آن‌ها وظیفه تک‌تک‌مان است.

فاضلی ادامه داد: امنیت شهرستان اهر در نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی، امنیتی، سپاه و بسیج تأمین شده، در حالی که افراد وابسته به گروه‌های خارج از کشور نقشه‌هایی برای ایجاد ناامنی در شهرستان داشتند، اما توطئه‌هایشان عملی نشد.

به حاشیه‌سازی‌ها پاسخ قانونی می‌دهیم

دادستان عمومی و انقلاب اهر خطاب به برخی مدیران که اظهارات نسنجیده داشتند افزود: مدیران ادارات توجه داشته باشند، اگر موضوعی پیش آمده، نیازی نیست که اذهان عمومی را مشوش کنند. اگر کسی بخواهد آرامش و امنیت مردم را تهدید کند قطعاً ساکت نخواهیم ماند و به حاشیه‌سازی‌ها پاسخ قانونی می‌دهیم.

وی با تأکید بر این‌که خانواده‌ها مراقب فرزندان‌شان باشند تا در دام وسوسه‌های تحریک‌آمیز گرفتار نشوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از جوانان بدون اطلاع خانواده در اغتشاشات حضور می‌یابند و خانواده‌ها نیز نگران از وضعیت فرزندان‌شان می‌شوند لذا از والدین انتظار می‌رود تا بیش از پیش مراقب نوجوانان و جوانان باشند چراکه خارج‌نشینان از طریق فضای مجازی به دنبال جذب جوانان و تحریک به آشوب هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});