• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

افزایش ۸۴ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی به روسیه

  • کد خبر : 136768
  • 20 اسفند 1402 - 10:45
افزایش ۸۴ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی به روسیه
یازاکو - دبیر اتاق بازرگانی تبریز از رشد ۲۸ درصدی صادرات به ارمنستان و ۸۴ درصدی صادرات به روسیه از استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق بازرگانی تبریز در نشست رسانه‌ای ضمن ارائه گزارش عملکرد ۱۱ ماهه اتاق تبریز گفت: برای نخستین بار در تاریخ اتاق تبریز، مرکز پژوهش‌های این اتاق از تیرماه سال جاری با تدوین و تصویب اساسنامه و ایجاد شورای راهبردی به طور رسمی آغاز به کار کرد و طی این مدت ۹ گزارش کارشناسی شده در مورد مسایل کلان و چالش های اقتصاد و تجارت تهیه کرده و به مراجع مربوطه منعکس کرده است.

وی به ایجاد مرکز همیاری اجتماعی از تیرماه سال جاری در راستای انجام مسئولیت اجتماعی اشاره و اظهار کرد: سالهاست که از اتاق تبریز به عنوان نخستین اتاق تجارت یاد می‌کنیم ولی مستندات آن به طور سیستماتیک وجود نداشت. در این راستا، طرح پژوهش تاریخ اقتصادی منطقه آذربایجان را به صورت مدون آغاز کردیم و تاکنون ۲۸هزار سند در سطح استان جمع‌آوری، اسکن و طبقه‌بندی شده است و از سال آتی در سامانه مخصوص به خود بارگذاری خواهد شد. طبق این اسناد، اتاق تبریز به روایتی در سال ۱۲۶۷ و به روایتی دیگر در سال ۱۲۳۰ شکل گرفته است؛ یعنی ۷۷ سال پیش از مصوب شدن فعالیت اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور؛ بدین‌ترتیب خواهیم توانست به شکل سیستماتیک منبعی برای اولین بودن اتاق تبریز ارائه کنیم.

محرم‌‍پور افزود: یکی از اصلی‌ترین وظایف اتاق بازرگانی تبریز کمک به توسعه‌ی صادرات است و در این زمینه در یک سال گذشته فعالیت‌های اتاق نشان داد که قرار گرفتن دیپلماسی و اقتصاد در کنار یکدیگر چه اثرات مثبتی خواهند داشت.

رشد صادرات به ارمنستان و روسیه در سایه اعزام هیئت تجاری توسط اتاق تبریز

محرم‌پور تأکید کرد: در این راستا ما شاهد رشد ۲۸ درصدی صادرات به ارمنستان و رشد ۸۴ درصدی صادرات به روسیه بودیم.

دبیر اتاق تبریز همچنین به فعالیت کمیسیون‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۹۴۱۲ نفر ساعت کار کارشناسی طی ۱۰۸ جلسه در کمیسیون‌های تخصصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف از جمله شورای گفتگو، کارنه تیر، آموزش و کمیسیون‌ها اتاق تبریز در جایگاه برتر بین اتاق‌های کشور قرار دارد، افزود: رشد برگزاری رویدادهایی طی یک سال اخیر اتاق به عدد ۴۰۰ در ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۲ رسیده است و این امر اتاق را در سیر افزایش سرمایه اجتماعی این نهاد مدنی قرار داده است.

جعفر محرم‌پور در پایان گفت: در یک یا دو سال گذشته آنچه اتفاق افتاد این بود که اتاق تبریز نقش تاریخی خود را در اتاق ایران ایفا کرد و آقای صمد حسن‌زاده به‌عنوان رئیس اتاق ایران انتخاب شد و این اتفاقات جز با همدلی هیئت نمایندگان اتاق، مسئولان اقتصادی و همراهی اصحاب رسانه استان اتفاق نمی‌افتاد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});