• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

دولت تصمیم جدیدی گرفته است، گوشت در آذربایجان ارزان می شود

  • کد خبر : 67582
  • 02 تیر 1401 - 10:00
دولت تصمیم جدیدی گرفته است، گوشت در آذربایجان ارزان می شود
قوانین کنترل بر اجرای اقدامات دامپزشکی برای تشخیص و پیشگیری از بیماری های دام و شناسایی حیوانات دامی که امکان مشاهده هر حیوان یا گروهی از حیوانات را برای این منظور فراهم می کند، اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ قوانین کنترل بر اجرای اقدامات دامپزشکی برای تشخیص و پیشگیری از بیماری های دام و شناسایی حیوانات دامی که امکان مشاهده هر حیوان یا گروهی از حیوانات را برای این منظور فراهم می کند، اصلاح شده است. علی اسدوف نخست وزیر تصمیمی را در این زمینه امضا کرد. بر اساس این اصلاحیه، همزمان با گسترش استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در زمینه شناسایی حیوانات، ارائه اسناد و مدارک یکسان، کاهش هزینه‌های صاحبان حیوانات مورد نیاز برای شناسایی یک حیوان تامین شده است. در نتیجه احراز هویت فقط گواهی صادر می شود و نیازی به پاسپورت دامپزشکی نخواهد بود. طبق قوانین قبلی، هر حیوان یا گروهی از حیوانات باید شناسایی می شد و در نتیجه شناسایی، برای صاحب حیوان «گذرنامه دامپزشکی» و «گواهی شناسایی» صادر می شد. قانون «درباره عوارض دولتی» عوارض دولتی ۲۰ منات را برای دریافت پاسپورت دامپزشکی در نظر گرفته است. در نتیجه تغییر، نیاز به اخذ گذرنامه دامپزشکی برای هر حیوان برطرف می شود و در نتیجه، نیازی به عوارض دولتی به مبلغ ۲۰ منات مقرر در قانون عوارض دولتی نخواهد بود. این به نوبه خود هزینه گوشت را کاهش می دهد.
لازم به ذکر است گذرنامه دامپزشکی تنها به درخواست صاحب حیوان در هنگام انتقال حیوانات خانگی به خارج از کشور صادر می شود. علاوه بر این، طبق اطلاعات ما، دولت پیشنهاد اصلاح قوانین «درباره عوارض دولتی» و «درباره دامپزشکی» را ارائه کرده است. پس از تصویب این پروژه، هزینه هر حیوان ۵ منات کاهش می یابد. پس از لغو گذرنامه دامپزشکی و تغییرات پیشنهادی، بار مالی به ازای هر حیوان ۲۵ منات کاهش می یابد که منجر به کاهش قیمت گوشت دام می شود. به عنوان مثال، هزینه ۱۰ کیلوگرم گوشت گوسفند به ازای هر کیلوگرم ۲.۵ منات کاهش می یابد. این تصمیمات و تغییرات می تواند به حفظ ثبات قیمت گوشت به عنوان یک اقدام ضد تورم کمک کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});