• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

نماینده مجلس: ارسباران با کمبود مکان اقامت گردشگران مواجه است

  • کد خبر : 96079
  • 02 اسفند 1401 - 16:00
نماینده مجلس: ارسباران با کمبود مکان اقامت گردشگران مواجه است
یاز اکو - نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین مکان اقامت گردشگران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ارسباران است، گفت: طی ۲ سال آینده یک باب هتل پنج ستاره در شهرستان اهر احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد محرم‌زاده روز سه شنبه در جمع فعالان گردشگری منطقه ارسباران، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را بسیار مهم خواند و با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری موجب اشتغال و درآمدزایی می شود، افزود: مجلس و دولت در این رابطه اهتمام جدی دارد تا رونق صنعت گردشگری پس از چند سال تعطیلی به خاطر کرونا، احیا شود.

وی کسب درآمد کلان در اقتصاد را منوط به تأمین و تسهیل زیرساخت‌های گردشگری دانست و اظهار کرد: با توجه به گستردگی صنعت گردشگری و توان اشتغال زایی فراوان این حوزه، باید زمینه ها و بسترهای لازم و کافی برای فعالیت سرمایه گذاران در این حوزه فراهم شود.

محرم زاده ادامه داد: گردشگری صنعتی است که در سراسر جهان مورد توجه بوده و درآمد کلانی را برای کشورها ایجاد می‌کند، از این رو با توجه به ظرفیت‌های بسیار غنی ایران در این حوزه، لازم است با تقویت زیرساخت‌ها و رونق بخشی به این چرخه، شبکه تولید درآمد از طریق صنعت گردشگری در کشور مهیا شود.

وی آذربایجان شرقی را یکی از محورهای مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری خواند و یادآور شد: منطقه ارسباران نیز در استان از موقعیت ویژه‌ و ممتازی در استان دارد که افزایش و جلب و جذب سرمایه گذاران در این منطقه می تواند اقتصاد استان را متحول کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از منطقه ارسباران به عنوان دروازه ورود به شرق آذربایجان یاد کرد و افزود: این منطقه ظرفیت‌های غنی فرهنگی، تاریخی و هنری بسیاری را در خود جای داده است و ثبت ملی اهر به عنوان شهر ملی صنایع دستی گواه این موضوع است که درصدد هستیم با تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اقدامات لازم برای ثبت جهانی این هنر زیبا و بی همتا اجرایی شده و نتیجه لازم حاصل شود.

محرم‌زاده تأمین زیرساخت‌های گردشگری و تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران این حوزه را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و مجلس عنوان و اضافه کرد: طی سال گذشته بزرگراه اهر- تبریز تکمیل و دسترسی گردشگران به این شهرستان تسهیل یافت که گامی مهم و تاثرگذار در توسعه گردشگری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96079

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});