• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

همه‌ی افراد بدون بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند/تشریح چگونگی دریافت دفترچه بیمه سلامت

  • کد خبر : 67859
  • 04 تیر 1401 - 11:30
همه‌ی افراد بدون بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند/تشریح چگونگی دریافت دفترچه بیمه سلامت
یاز اکو - معاون بیمه و خدمات سلامت آذربایجان شرقی از تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت برای همه‌ی افراد بدون بیمه خبر داد و نحوه‌ی دریافت دفترچه بیمه سلامت را نیز تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدحسین امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس قانون بیمه همگانی جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف است تا افراد فاقد بیمه را تحت پوشش قرار دهد و دولت‌های مختلف نیز قدم‌های هم مختلفی برداشته‌اند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم هم قدم نهایی را برداشت و ۵.۵ میلیون نفر از افراد جامعه را که تحت پوشش بیمه نبودند، بیمه کرد و اکنون صددرصد افراد جامعه تحت پوشش بیمه هستند.

امیرپور خاطرنشان کرد: بیمه سلامت با ۹۱ دفتر پیشخوان طرف قرارداد دارد و افراد می‌توانند با مراجعه به این دفاتر یا شماره‌گیری ستاره ۱۶۶۶ مربع از وضعیت پوشش بیمه‌ای خود اطلاع یافته و یا به سامانه‌ی خدمات شهروندی مراجعه و وضعیت دهک بندی و پوشش بیمه‌ای خود را مشاهده کنند.

وی یادآور شد: براساس آمار و اطلاعات وزارت رفاه، افراد تحت پوشش دهک‌بندی شده‌اند که حق بیمه برای دهک یک، دو و سه رایگان، چهار ۱۰ درصد، پنج و شش ۲۵ درصد، هفت و هشت ۵۰ درصد و نه و ده ۱۰۰ درصد است.

وی بیان کرد: این پوشش یکساله بوده و افرادی که به نوع دهک‌بندی خود اعتراض دارند، به صورت سه ماهه و رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و در این سه ماه دهک‌بندی رایگان انجام شده تا وضعیت مشخص شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت آذربایجان شرقی در پایان اضافه کرد: تمامی افرادی که تحت پوشش بیمه هستند، در درمان سرپایی ۷۰ درصد و درمان بستری ۹۰ درصد هزینه‌های درمان بر عهده بیمه است و دوره‌ی انتظار هم شامل آنها نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67859

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});