• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

اختصاص ۳۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۲ پروژه حیاتی آب در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 68483
  • 08 تیر 1401 - 11:30
اختصاص ۳۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۲ پروژه حیاتی آب در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از اختصاص 3 هزار و 650 میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور برای اجرای ۱۲ پروژه حیاتی و اولویت‌دار استان در حوزه آب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، یوسف غفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نتایج سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: دومین استان موفق به لحاظ تعریف بیشترین پروژه و تخصیص اعتبار برای آنها هستیم به گونه‌ای که در بخش آب و برق پروژه‌هایی با اعتباری نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان در این سفر مصوب شدند.

وی با بیان اینکه سهم بخش آب استان از این اعتبارات سه هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است، افزود: بر این اساس برای ۱۲ پروژه حیاتی استان همچون انتقال آب ارس به تبریز، تکمیل سدهای شهریار و گرمی چای میانه، سد ونیار، آیدوغموش، پیغام چایی، آبرسانی به میانه، مرند و سهند اعتباراتی در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در این سفر برای ۹۵ درصد پروژه‌های اساسی حوزه آب استان تخصیص اعتبار صورت گرفت که همگی جزو پروژه‌های اولویت‌دار وزارت نیرو نیز هستند و بلافاصله پس از این سفر نیز اجرای تمام این پروژه‌ها تسریع شده و در آینده نزدیک بخشی از اعتبارات مصوب در سفر استانی رئیس جمهور به این پروژه‌ها نیز تخصیص خواهد یافت.

غفارزاده گفت: پروژه‌های آب چه در بخش شرب و چه در بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی پروژه‌های بنیادی و اولویت‌دار هستند و بر همین اساس پروژه‌های حوزه آب استان از جمله شهید سد شهید مدنی در سفر استانی مورد توجه قرار گرفته و بر اساس مصوبات این سفر در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها به فراخور حجم و بزرگی تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});