• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

عملیات احداث پل اتصال زنگه زور شرقی و نخجوان به زودی آغاز می شود

  • کد خبر : 69229
  • 14 تیر 1401 - 10:15
عملیات احداث پل اتصال زنگه زور شرقی و نخجوان به زودی آغاز می شود
یاز اکو- احداث نیروگاه های برق آبی بر روی سدهای خداآفرین و قیز قالاسی و استفاده مشترک از آنها بین دو کشور از موضوعات مهم در دستور کار است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در نشست خبری با امیرحسین عبداللهیان همتای ایرانی خود این موضوع را گفت.

جیحون بایراموف گفت که ملاقات بسیار جالب و مفیدی با همکار ایرانی خود داشته است. وی گفت: من معتقدم که این دیدارها برای توسعه بیشتر روابط دوستانه و همسایگی بین دو کشور بر اساس روابط تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار مهم است. در این دیدار درباره توسعه روابط دوجانبه، همکاری در بسترهای بین المللی و همچنین توسعه روابط اقتصادی گفت وگو کردیم.

جیحون بایراموف خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۱ روابط اقتصادی دو کشور نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۰، حجم معاملات تجاری نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ در حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است. ظرفیت های گسترده ای برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد. باید همچنان به پروژه هایی که در سال های اخیر اجراشده است توجه داشته باشیم.‌ در عین حال تعدادی توافقنامه جدید باید برای افزایش بیشتر سرمایه گذاری های متقابل و روابط اقتصادی اجرا شود. علاوه بر تولید مشترک خودرو، قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات کشاورزی، تعدادی پروژه دیگر نیز باید در نظر گرفته شود. ایجاد نیروگاه برق آبی سدهای «خدآفرین» و «قیز قالاسی»و استفاده مشترک دو کشور از این دو‌سد از موضوعات مهم در دستور کار طرفین است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ساخت پایانه راه آهن دو کشور در موقعیت آستارا در اسرع وقت در چارچوب کریدور شمال – جنوب به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: تعدادی از اسناد فنی مرتبط با این پروژه هم اکنون در دست تهیه است.

جیحون بایرام اف خاطرنشان کرد: در چارچوب پروژه ای که شرق زنگه زور و نخجوان را به هم متصل می کند، پارامترهای فنی پل اول که قبلاً بین دو کشور توافق شده بود؛ به زودی عملیات احداث اولین پل آغاز می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});