• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
4

تولید ۴۲۰۰۰ تن بذر اصلاح شده در اردبیل/۵۴ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند

  • کد خبر : 69460
  • 15 تیر 1401 - 17:00
تولید ۴۲۰۰۰ تن بذر اصلاح شده در اردبیل/۵۴ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از تولید ۴۲ هزار تن بذر اصلاح شده و دارای گواهی استاندارد در ارقام مختلف در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، نادر تقی‌زاده ۱۵در جریان بازدید از مرکز تولید محصولات دانش‌بنیان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: با هدف افزایش بازدهی محصولات کشاورزی و کمک به تولید ارقام متنوع،‌ سعی بر این است تا با همراهی ۵۴ شرکت دانش‌بنیان تولید و تکثیر بذر با ارقام متنوع در استان اردبیل با محوریت دشت مغان انجام شود.

وی تصریح کرد: در این مراکز تولید بذر گندم، جو،‌ ذرت، سویا و سایر محصولات کشاورزی به ویژه حبوبات و سیب‌زمینی در اولویت بررسی و تحقیقات علمی قرار گرفته تا بهترین و کیفی‌ترین محصولات تولید و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تنوع اقلیم در این استان را از شرایط آب و هوایی سرد مرطوب تا گرم و خشک یادآور شد و گفت: متناسب با این اقلیم کارهای پژوهشی، تحقیقاتی و بهزراعی آغاز شده تا تولید بذور را شاهد باشیم.

تقی‌زاده همراهی ۳۱ نفر از اعضای هیئت علمی و ۱۰۰ نفر از کارشناسان را در این مراکز برای تولید بذور گواهی شده با نظارت‌های دقیق و استاندارد یادآور شد و افزود: ما سعی می‌کنیم تا زنجیره تولید در این بخش را تقویت کرده و امکان تأمین بذر مورد نیاز در سطح کشور را فراهم کنیم.

وی استان اردبیل را قطب تولید بذر اعلام کرد و ادامه داد: در این استان بذر مورد نیاز کشور در ارقام سرگم، ذرت و دانه‌های روغنی فراهم آمده و در ۱۵ نوع محصول، ۱۱۶ رقم بذر تولید و با استانداردهای مناسب روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعالیت مرکز کنترل، گواهی و تحقیقات بذر مورد نیاز را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار نمونه در طول سال در این مراکز دانش‌بنیان مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد تا بهترین شرایط و مطلوب‌ترین اقدامات مؤثر را در این بخش شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69460

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});