• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

تشکیل دو هزار و ۷۴۴ فقره پرونده برای متخلفان در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 69506
  • 16 تیر 1401 - 9:00
تشکیل دو هزار و ۷۴۴ فقره پرونده برای متخلفان در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در سه ماهه نخست امسال 21 هزار و 147 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است، گفت: در این مدت دو هزار و 744 فقره پرونده به ارزش یک میلیارد و 373 میلیون و 115 هزار ریال برای متخلفان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ سعید معبودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جریمه ۶۰ میلیارد ریالی یک واحد عمده فروش به دلیل عرضه خارج از شبکه ۱۲۸ هزار و ۷۴۰ پاکت سیمان صوفیان افزود: بعد از تشکیل پرونده، جمع بندی مستندات و پس از طی مراحل قانونی، با صدور رای قطعی، این واحد صنفی متخلف به میزان ۶۰ میلیارد ریال جریمه شد.

وی همچنین از جریمه ۶۴۱ میلیون ریالی یک واحد عمده فروشی به دلیل عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تقلب در محصولات برنج ایرانی خبر داد و گفت: به منظور تشدید اقدامات نظارتی از سوی بازرسان این سازمان، برای این واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: مراتب پس از جمع بندی مستندات و طی مراحل قانونی رسیدگی و منجر به صدور رای قطعی و جریمه عدم درج قیمت به میزان ۱۳ میلیون ریال، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۴۰ میلیون ریال و تقلب در کسب ۵۸۸ میلیون ریال در حق دولت شد.

معبودی تاکید کرد: اقدامات نظارتی این سازمان برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت تمام دستگاه‌های نظارتی استان در حال پیگیری بوده و با متخلفان به شدت وفق قوانین برخورد می شود.

وی از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، کم فروشی احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور را از طریق سامانه این سازمان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری سازمان اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});