• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

تقویت و گسترش ارتباطات میان ایران و ژاپن

  • کد خبر : 70289
  • 22 تیر 1401 - 13:30
تقویت و گسترش ارتباطات میان ایران و ژاپن
یازاکو؛ پریسا رضاپور _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با پروفسور ریچی میاکه با اشاره به نقاط اشتراک کشورهای ایران و ژاپن، گفت: این دیدار گفتگوی میان فرهنگی و تجربه ای است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، سیدقاسم ناظمی، در نشست عصر سه شنبه از جمله نقاط اشتراک دو کشور را قرار گرفتن حوزه جغرافیای شرق دانست و گفت: هر ۲ کشور در مسیر جاده ابریشم قرار دارند و این امر می‌تواند در تقویت و گسترش ارتباطات موثر باشد.

وی افزود: در دوره‌های مختلف تاریخ، جاده ابریشم تنها یک مسیر اقتصادی نبوده بلکه از این مسیر ارتباطات فرهنگی بیشماری اتفاق افتاده و با اندک تاملی، حضور نقاشی ژاپن و تاثیرات فلسفه ژاپنی و یا نوع رفتار و ارتباطات بین انسانها در این جغرافیا را می‌توان مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم از برخی ظرفیت‌های فرهنگی،‌ علمی و اجتماعی کشورهایی که در آسیا قرار دارند و به فرهنگ شرق متعلق هستند، بهره‌ بگیریم و در این راستا ارتباطات فرهنگی ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فلسفه شرق و فرهنگ شرقی تفاوت‌های اساسی با فرهنگ غربی دارد و این در تمام ابعاد زندگی ما خود را نمایان می‌سازد و وقتی ما می‌خواهیم مداخله کنیم و ارزشهای این فرهنگ و باورهای آن را جابجا کنیم این اکوسیستم مختل می‌شود.

ناظمی، با اشاره به جایگاه و پیشینه غنی تبریز در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: تبریز هم به جهت تاریخی و قدمت و هم به جهت اینکه همواره در برهه‌های مختلف نقش مهمی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست ایران داشته، از جایگاه مهمی برخوردار است و برخی از جامعه‌شناسان بر این عقیده و باورند که تحولات دوره مدرن ایران مدیون اندیشمندن این شهر فرهنگی و تاریخی است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ارتباطات فرهنگی بین اهالی فرهنگ و هنر و دانشگاهیان ایران و ژاپن گسترش یابد.

ناظمی با اشاره به هدف اصلی از برگزاری این جلسه کسب اطلاعات از پروفسور دانست و گفت: علاوه بر کسب اطلاعات که از طریق پروفسور ریچی میاکه ارائه شد ، رقابت با سایر کشورها را نکته کلیدی دانست.

در این نشست تصمیماتی مبنی بر برگزاری نشست مشترک با هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان با این استاد برجسته ژاپنی برای ارائه طرحها و ایده‌های مناسب برای برگزاری نمایشگاه های هنری و فرهنگی و سمینارهای مختلف اتخاذ و بر گسترش ارتباطات فرهنگی میان ۲ کشور تاکید شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});