• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

۴۵ درصد مدارس استان فرسوده است/ کمبود ۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان اردبیل

  • کد خبر : 133786
  • 24 بهمن 1402 - 11:00
۴۵ درصد مدارس استان فرسوده است/ کمبود ۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان اردبیل
یازاکو - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اظهار اینکه ۴۵ درصد از مدارس استان دچار فرسودگی است، گفت: ۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، کلام اله صفری در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اذعان بر این که حدود نیمی از مدارس استان مستهلک و فرسوده است، افزود: طرح مقاوم سازی مدارس را در اولویت کاری خود داریم و نیازمند مدرسه سازی هستیم.

وی ادامه داد: ۲ هزار نیروی آموزشی و خدماتی در آموزش و پرورش استان مورد نیاز است و برای تأمین آن اقدام به ساماندهی نیروی انسانی، برگزاری آزمون استخدامی و پذیرش از پردیس فرهنگیان استان کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه درصد جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را افزایش داده ایم، افزود: در حفظ و نگهداری نیروهای متخصص و متعهد جدی می باشیم.

صفری ضمن اشاره به فرا رسیدن آستانه بازنشستگی تعدادی از همکاران ادامه داد: با انجام نیازسنجی از مناطق و نواحی آموزش و پروروش استان و برآورد وضع موجود و احصاء وضع مطلوب، طی برنامه ۴ ساله نسبت به تأمین نیروی انسانی و فضای آموزشی مطالباتی را از وزارت داشته ایم.

وی با تأکید بر اینکه علی رغم داشتن این شرایط جزو ۱۰ استان کشور هستیم که نیروی انسانی نامطلوبی نداریم، اضافه کرد: نسبت به استمرار خدمت ۸۰۰ نفر از کارکنان بالای ۳۰ سال خدمت آموزش و پرورش استان اقدام کرده ایم.

این مقام مسئول استان اردبیل از توزیع شیر رایگان برای ۱۲۰ هزار نفر از دانش آموز و همکاران بصورت هفته ای ۳ بار خبر داد و گفت: این طرح در کنار طرح رتبه بندی معلمان از دو اقدام ارزنده دولت سیزدهم در آموزش و پرورش کشور است.

صفری اظهار کرد: همه تجهیزات ۱۰ الی ۱۵ ساله مستهلک و فرسوده مدارس شبانه روزی استان در راستای عدالت آموزشی با جذب اعتبار نوسازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد: بسته رونق با عنوان مولدسازی برای تعیین تکلیف سند مالکیت فضاهای آموزشی آموزش و پرورش سطح استان اردبیل را به رؤسای نواحی و مناطق اعلام و اجبار کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که ایجاد فساد در آموزش و پرورش می کرد نحوه برگزاری مزایده ها و مناقصه ها بود و این مورد را سعی کردیم با تیپ بندی توسط امور حقوقی به نحو مطلوب انجام شود.

صفری تصریح کرد: تجاری سازی مایملک آموزش و پرورش استان برای درآمدزایی در دستور کار است و در درآمدزایی جزو استان های آخر کشور هستیم.

وی گفت: در توانمندسازی نیروی آموزشی با استفاده از فضای مجازی، برگزاری همایش ها و درس پژوهی اقدام کرده ایم و همچنین برای واقعی کردن نمرات دانش آموزان اقداماتی را انجام داده ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});