• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

بهداشت دهان و دندان بزرگترین مشکل مردم آذربایجان‌شرقی 

  • کد خبر : 70341
  • 22 تیر 1401 - 18:38
بهداشت دهان و دندان بزرگترین مشکل مردم آذربایجان‌شرقی 
یاز اکو- رئیس دانشگاه علوم پزشكي تبریز گفت: مساله بهداشت دهان و دندان بزرگترین مشکل مردم آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، بهمن تقی‌پورعصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان این مطلب، با اشاره به هزینه های سنگین دندانپزشکی، راهبردی ترین کار برای جلوگیری از مشکلات دندان و دهان را پیشگیری از طریق رعایت اصول بهداشتی عنوان کرد.

وی با اشاره به تلاش کادر درمان در مدیریت بحران کرونا در استان گفت: پیک قبلی کرونا با همکاری مردم و زحمات کادر درمان با کمترین میزان تلفات به سر رسید و با توجه به اینکه در آستانه شروع پیک جدید هستیم، امیدواریم این پیک نیز با کمترین میزان فوتی به پایان برسد.

تقی پور افزود: بعد از چندین هفته بدون فوتی در استان، دیروز متاسفانه شاهد فوت یکی از هم‌استانی های خود بودیم.

 

بهره‌برداری از بیمارستان مردانی آذر یکجا انجام نمی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه بیمارستان قبلی کودکان در تبریز از نظر امکانات و ظرفیت پذیرش محدود بود، افزود: با افتتاح بیمارستان کودکان مردانی آذر این مشکل به مرور زمان حل خواهد شد.

تقی پور با اشاره به برخی انتقادات از نبود تجهیزات یا افتتاح ناقص بیمارستان ادامه داد: از ابتدا نیز قرار بود بیمارستان در چند فاز فعالیت خود را گسترش دهد در همین راستا مقرر شد در فاز نخست، ۲۰۰ تخت بستری به این بیمارستان منتقل شود، این در حالی است که ما در این لحظه ۲۹۰ تخت به بیمارستان برده ایم و عملا از پیش‌بینی های انجام شده جلوتر هستیم.

وی در ادامه از افتتاح راه دسترسی بیمارستان در روز گذشته و اتمام آسفالت‌ریزی مسیر خبر داد و افزود: در فاز دوم دستگاه ام آر آی و سی تی آنژیو که خریداری شده اند به بیمارستان منتقل می شوند.

 

عمر تجهیزات بیمارستانی تبریز تمام شده است 

تقی پور با تاکید بر اینکه عمر تجهیزات بیمارستانی تبریز تمام شده است، گفت: یکسری از تجهیزات پزشکی که چندین سال است استفاده می شود، اکنون وارد مرحله فرسودگی شده است، اما از یک طرف به دلیل کمبود اعتبار و بدهی دانشگاه و از طرف دیگر به علت افزایش چندین برابری قیمت دستگاه ها از خرید تجهیزات ناتوان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش اورژانس بیمارستان شهدا توسط پزشکان عمومی اداره می شد، از افزوده شدن متخصص طب اورژانس به‌ این بیمارستان خبر داد و اضافه کرد: با این کار میزان ارجاع به سایر بیمارستان ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});