• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

افزایش ۴۰ درصدی کشف پرونده‌های جدید مالیاتی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 70454
  • 23 تیر 1401 - 18:30
افزایش ۴۰ درصدی کشف پرونده‌های جدید مالیاتی در آذربایجان‌شرقی
یازاکو- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نزدیک به 45 هزار مودی جدید طی سال جاری در استان شناسایی شده، گفت: برای تحقق افزایش 60 درصدی سهم مالیات در بودجهی سال جاری اقداماتی چون مبارزه با فرار مالیاتی، افزایش 40 درصدی کشف پرونده‌های جدید مالیاتی و پیگیری انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌هایی که در خارج از استان نسبت به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند، انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار یازاکو، عیسی اروج زاده در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مالیات آگاهانه و شفاف در هر نظام و دولتی در جهت محقق شدن بودجه و شکوفایی مملکت کمک خواهد کرد، گفت: برای دستیابی به این اهداف ناگزیریم به سمت هوشمندسازی مالیاتی حرکت کنیم و این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر اینکه به اطلاعات درست و کافی دست یابیم.

وی رونمایی و راه‌اندازی سامانه‌ی مودیان و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را در این راستا ارزیابی کرد و افزود: سامانه‌ی مودیان سامانه‌ای است تحت مدیریت سازمان که در آن به هر مودی، کارپوشه‌ی ویژه‌ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان از این به بعد منحصرا از طریق آن کارپوشه انجام می‌شود. بر این اساس همه‌ی مودیان با توجه به فراخوان‌های انجام گرفته در آینده مکلف به استفاده از سامانه‌ی مذکور و صدور صورتحساب الکترونیکی خواهند بود.

وی یادآور شد: خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیما با مصرف‌کننده‌ی نهایی ارتباط دارند علاوه بر عضویت در سامانه‌ی مودیان موظف به استفاده از پایانه‌ی فروشگاهی نیز خواهند بود.

مزایا استفاده و جرایم عدم استفاده از سامانه‌ی مودیان

اروج‌زاده به تشریح مزایای استفاده از سامانه‌ی مودیان پرداخت و تصریح کرد: اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده و در نتیجه شناسایی زنجیره‌های تولید و مصرف، قبول اعتبار مودیانی که از طریق سامانه صادر شده و در نتیجه شناسایی شرکت‌های صوری و قبولی اعتبار صورتحساب‌ها و خوداظهاری‌هایی که از طریق سامانه‌ی مذکور صادر شده و قبولی خوداظهاری مودیانی که به طور کامل از قانون پایانه‌های فروشگاهی استفاده خواهند کرد از مزایای این سامانه است. همچنین جرایمی جهت مودیانی که ملزم به استفاده از سامانه‌ی مودیان و پایانه‌ی فروشگاهی خواهند شد، همچون عدم قبولی اعتبار صورتحساب‌هایی که از طریق سامانه‌ی فوق صادر نشده‌اند یا سایر جرایم مندرج در قانون جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه‌ی فوق به صورت اختیاری در خدمت مودیان محترم قرار گرفته، افزود: تا کنون الزامی به استفاده‌ی مودیان از سامانه مذکور قرار نگرفته، اما در آینده‌ی نزدیک سازمان نسبت به فراخوان مودیان اقدام کرده و آموزش لازم در این خصوص در اختیار مودیان مشمول قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مودیان جهت عضویت در این سامانه با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir و انتخاب گزینه‌ی عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه، مشخصات کاربری ورود به کارپوشه را از طریق پیامک دریافت کنند.

وی همچنین به مشوقات این طرح جدید نیز اشاره کرد و گفت: برای مردم و مصرف‌کنندگان عادی نیز طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده و اگر آنها برای استفاده از صندوق‌های متصل به سامانه مودیان استفاده کنند از هر۱۰ صورتحساب صادره، یک صورتحساب به صورت تصادفی انتخاب و مبلغ به حساب آنها بازگردانده خواهد شد.

اروج‌زاده در گفتگو با خبرنگاران همچنین با اشاره به آمار اظهارنامه و تبصره ۱۰۰ های ارایه شده از سوی مودیان اشخاص حقیقی عنوان کرد: تا کنون تعداد ۲۱۳،۹۳۵ نفر از مودیان نسبت به ارایه تبصره ۱۰۰ یا اظهارنامه اقدام نموده‌اند که در مقایسه با سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی همچنین در مورد اقدامات انجام یافته جهت تحقق افزایش ۶۰ درصدی سهم مالیات در بودجه سال جاری گفت: مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی افرادی که تا بحال پرونده مالیاتی نداشتند، افزایش ۴۰ درصدی کشف پرونده‌های جدید مالیاتی و پیگیری انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌هایی که در خارج از استان نسبت به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند از جمله کارهایی است که در این مسیر انجام گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});