• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تسریع روند احیای دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 71074
  • 28 تیر 1401 - 17:45
اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تسریع روند احیای دریاچه ارومیه
یاز اکو - استاندار آذربایجان غربی از اختصاص۳ هزار میلیارد ریال برای تسریع در طرحهای احیاء دریاچه ارومیه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی با اعلام این خیر گفت : پس از سفر هیئت دولت به استان در اردیبهشت ماه امسال و تاکید رئیس جمهور بر احیاء دریاچه ارومیه این مبلغ بصورت نقدی به وزارت نیرو و کشاورزی به عنوان متولیان احیاء دریاچه ارومیه پرداخت شد.
محمد صادق معتمدیان با بیان اینکه پس از این سفر و تخصیص اعتبارات طرحهای احیاء دریاچه ارومیه شتاب بیشتری گرفته است تصریح کرد: عملیت طرح انتقال آب بزودی به پایان میرسد و آب به پیکره دریاچه میرسد.
وی از اتمام تصفیه خانه های تبریز و ارومیه هم خبر داد و افرود: این رو طرح مهم که تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب پساب آب را به دریاچه میرسانند.
استاندار آذربایجان غربی از اتمام عملیات لایروبی ۹ رودخانه اصلی حوضه آبریز دریاچه ارومیه و نصب سردهانه و تجهیزات فنی برای تنظیم حق آبی رودخانه هم خبر داد و خاطرنشان کرد : با اجرای این طرحها یک گام به احیاء دریاچه نزدیک تر خواهیم شد.
معتمدیان پیگیری طرحهای اجرای شیوه های نوین آبیاری و تغیر الگوی کشت را از مهمترین طرحهای احیاء در بخش کشاورزی با هدف جلوگیری از هدر رفت آب عنوان و اضافه کرد : این طرحها در کنار آموزش چهره به چهره کشاورزان بصورت مستمر اجرا خواهد شد .
وی وضعیت فعلی دریاچه ارومیه را نامناسب بیان کرد و گفت : دولت تمام توان خود را برای احیاء دریاچه بکار خواهد گرفت و برای رسیدن به این موفقیت نیازمند مشارکت مردم هستیم تا در کنار هم نگین فیروزه ای ایران را به روزهای خوبش برگردانیم.
در صورت اجرای کامل طرحهای انتقال آب و بخش کشاورزی سالانه بیش از ۱ میلیارد میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});