• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

ارزش کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز را پایین آوردند

  • کد خبر : 124191
  • 22 آبان 1402 - 12:45
ارزش کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز را پایین آوردند
یازاکو - مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با انتقاد از متولیان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مطبوعات و حجاب تبریز، گفت: ارزش کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز را پایین آوردند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، حبیب ماهوتی، در خصوص تفاوت برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز امسال با سال‌های قبل، اظهار کرد: تفاوت‌های زیادی وجود دارد و به جای این‌که پیشرفت کنیم، به عقب برگشته‌ایم.

وی افزود: ما در دوره قبلی نمایشگاه را با حضور یکهزار ناشر برگزار می‌کردیم و اما این بار گفتند که ناشرها نمی‌آیند و وزارت ارشاد کتاب‌ها را خریداری کرده و به صورت هایپرمارکتی می‌فروشد.

وی خاطرنشان کرد: در جایی که متولی کتاب، سطح و ارزش کتاب را آنچنان پایین آورد که کتاب را در حد یک سوپرمارکت ببیند و نمایشگاه کتاب را سوپرمارکت بداند، هیچ انتظاری از ناشران و کتاب فروشان نمی‌توان داشت.

ماهوتی گفت: مردم برای خرید لپه و نخود به سوپرمارکت می‌روند. ممکن است که سوپرمارکت‌های بزرگی در کشورهای خارجی، قسمتی از فروشگاه را به فروش کتاب و لوازم التحریر اختصاص دهند اما ادعای کتاب فروشی نمی‌کنند. این در حالی است که ما نمایشگاه کتاب برگزار می‌کنیم و بنا به دستور یک نفر و بدون بررسی و نظرسنجی‌ها، همچون هایپرمارکت، یک سبد به دست مردم می‌دهیم و می‌گوییم که وقتی از فروشگاه خارج شدی، قیمت آن را بپرداز. در واقع کتاب را در حد نخود و مایع ظرف شویی می‌بینیم.

وی افزود: تعداد کتاب در نمایشگاه را ۷۰ هزار عنوان از ۵۰۰ ناشر اعلام می‌کنند، پس الان این ناشران کجا هستند؟ وزارت ارشاد و خانه کتاب اگر هایپرمارکت دار هستند، اعلام کنند!.

وی در خصوص استقبال مردم از این نمایشگاه، گفت: مردم نمی‌دانند که در داخل نمایشگاه چه خبر است. تبلیغات گسترده‌ای برای نمایشگاه کتاب انجام شده و برای همین مردم به نمایشگاه می‌آیند و استقبال خوب بود ولی نسبت به سال‌های قبل ضعیف تر بوده و این‌که آیا مردم از نمایشگاه راضی هستند را هم نمی‌دانیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با بیان این‌که نمایشگاه مطبوعات امسال نیز ضعیف تر از دوره‌های قبلی است، اظهار کرد: از نظر مالی نمی‌توان ادعا کرد که رسانه‌ها باید غرفه سازی کنند اما از نظر حضور مطبوعات، متاسفانه برخی از رسانه‌های بزرگ و قوی استان در نمایشگاه دیده نمی‌شوند. این نمایشگاه باید سطح بالاتر از این داشت.

وی افزود: بین هیچ رسانه و سایت خبری و روزنامه فرق نمی‌گذاشتیم و اگر تعداد رسانه‌ها بیشتر بود، می‌توانستیم سالن دیگری را نیز اضافه کنیم و ظرفیت بیشتر از این هم داشتیم اما با این حال، رسانه‌هایی که در نمایشگاه مستقر بودند از مدیران و مسئولان دعوت کرده و بالاتر از سطح نمایشگاه کار کردند.

وی خاطرنشان کرد: تبریز، شهر اولین‌ها است اما شرط این است که این عنوان را نگهداریم.

وی در خصوص رویداد بین المللی حجاب که همزمان با نمایشگاه کتاب و مطبوعات برگزار شد، افزود: انتقاداتی نسبت به این رویداد داشتم که به خودشان نیز گفتم. باید زیباترین لباس‌هایی که معرف حجاب هستند، در این نمایشگاه معرفی می‌شد. لباسی که دارای ارزش در اسلام است را می‌توانستیم بسیار بهتر و شیک تر نشان دهیم.

ماهوتی گفت: در شرایطی که لباس برندهای مختلف در این نمایشگاه در داخل یک سالن جمع شده است، مناسب نبوده و هیچگاه این سالن را به عنوان نمایشگاه حجاب و عفاف قبول نمی‌کنم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});