• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد/ 

آغاز اجرای طرح دارویار 

  • کد خبر : 71095
  • 28 تیر 1401 - 19:30
آغاز اجرای طرح دارویار 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای طرح دارویار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مسلم نجفی درنشست با اصحاب رسانه در تشریح جزئیات طرح دارویار گفت: درطرح دارویار، بر اساس این طرح افزایش قیمت دارو فقط برای دولت و بیمه‌ها خواهد بود و پرداختی بیماران برای داروهای دارای نسخه افزایش نمی‌یابد.
وی با بیانه اینکه دارویار در واقع هدفمندی یارانه دارو محسوب می شود، افزود: پیش از این، یارانه دارو در اختیار شرکت‌های داروسازی قرار می‌گرفت که مشکلات بسیاری ایجاد می‌کرد، لذا از ۲۳ تیر ماه طرح با عنوان «دارویار» اجرایی شد.
.
وی مهم ترین مزیت این طرح را میزان شمول یارانه دارو به همه‌ مصرف کنندگان دارو دانست و افزود: یک هزار و ۴۵ قلم دارو تحت پوشش بیمه هستند و مبلغ آنها در طرح دارویار افزایش می‌یابد اما این هزینه از طریق شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود و مبلغی که بیمار پرداخت می‌کند، همان مقدار سابق است.
نجفی ادامه داد: مبلغ مابه التفاوت به حساب شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت شده و سازمان برنامه و بودجه وظیفه‌ تامین این اعتبار را دارد.
وی با تاکید بر اینکه تعدادی از داروها بدون نسخه هستند، گفت مبلغ این داروها افزایشی ندارد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ایران یکی از کشورهای پر مصرف در حوزه دارو است و در دنیا رتبه‌ بیستم را در حوزه‌ی مصرف بی‌رویه به خود اختصاص داده است و همین امر ضرورت اجرای طرح را دوچندان می کند.
نجفی با اشاره به مصرف خودسرانه برخی داروها از جمله خانواده آنتی بیوتیک ها گفت: مصرف بی رویه این اقلام  موجب مقاومت دارویی در مردم ایران شده است.
وی اضافه کرد: این طرح صد در صد به نفع مردم است اما اگر سازمان‌های بیمه سر وقت منابع را پرداخت نکند، داروخانه‌ها با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد. 

اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تومان به سازمان از محل حذف ارز ترجیحی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت از محل حذف ارز ترجیحی از سوی دولت خبر داد.
 وحید مجیدی در جلسه مطبوعاتی با نجفی؛ معاون دارو و غذای دانشگاه و عزیزی؛ معاون درمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر در استان در صندوق بیمه سلامت همگانی عضو هستند، افزود؛ قطع به یقین در حال حاضر هیچ بیمه شده ای در استان وجود ندارد و تمام افرادی که طی سال های گذشته برای دریافت دفترچه اقدام کرده و فاقد دفترچه بودند، اکنون به طور کامل بیمه شده اند. وی با اشاره به اهتمام سازمان بیمه سلامت بر بیمه شدن تمام افراد در جامعه گفت: در سال جاری اعتبار دفترچه حدود ۴۱۰ هزار نفری که فاقد اعتبار بودند،  به طور خودکار در سیستم به مدت سه ماه تمدید شده است و هر فردی که برای دریافت دفترچه اقدام کند سه ماه بدون برقراری آزمون وسع تا زمان تعیین تکلیف و نتیجه آزمون بیمه می شود تا این فرایند دریافت خدمات دچار مشکل نشود.
 مجیدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سه دهک پایین درآمدی در کشور عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند، اضافه کرد: این آمار در استان ما بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر است و این افراد که از سوی وزارت رفاه به سازمان معرفی شده‌اند به صورت رایگان بیمه شده اند.
 وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان بیمه سلامت در راستای توسعه طرح های الکترونیکی گفت: طی دو سال گذشته تمام نسخ کاغذی در سازمان حذف شده است.
مجیدی گفت: تمام مطالبات موسسات طرف قرارداد از قبیل داروخانه ها، آزمایشگاه ها، پزشکان و مراکز تصویربرداری تا پایان خرداد ماه سال جاری تسویه شده و هیچ بدهی از بابت مطالبات سرپایی در استان داریم.
 وی اضافه کرد: با توجه به قول هایی که دولت در رابطه با بحث حذف ارز ترجیحی و اختصاص آن به سازمان های بیمه‌گر داده است، امیدواریم مطالبات باقی مانده نیز به زودی پرداخت شود.
وی تشریح کرد: بر اساس این طرح مبلغی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است که طی چند روز آینده مبالغی از این منابع به استانها تخصیص می یابد.
 مدیرکل بیمه سلامت استان تاکید کرد: تلاش ما در سازمان این است که هیچ گونه پرداختی بیماران در قبال تامین دارو افزایش نیابد و حتی اگر عزیزی فاقد بیمه باشد، شرایطی را مهیا کرده ایم که بتواند به مدت یک ماه بدون دفترچه نیز از خدمات دارویی بیمه سلامت استفاده کند.
 وی ضمن تشکر از داروخانه های استان و خصوصا انجمن داروسازان استان در همکاری مناسب با بیمه سلامت افزود: طی سال جاری از  ۲۰۰ داروخانه از ۶۰۶ داروخانه طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت بازدید کرده و آموزش‌های لازم را داده ایم.
 مجیدی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت های دولت و تلاش تمام سازمان های بیمه‌گر و کمک داروخانه ها در اجرای این مورد مشکلی برای بیمه شده ها پیش نیاید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});