• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

افتتاح کارخانه آب معدنی و دوغ پاستوریزه اسپیران

  • کد خبر : 71214
  • 29 تیر 1401 - 17:30
افتتاح کارخانه آب معدنی و دوغ پاستوریزه اسپیران
یاز اکو - کارخانه آب معدنی و دوغ پاستوریزه اسپیران با حضور حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نماینده مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی؛ شهرام شفیعی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی؛ جعفری آذر، فرماندار تبریز؛ فرقانی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز و جمعی از مسئولین شهرستان تبریز و مردم شریف اسپیران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز در افتتاح این مراسم اظهار داشت: همواره لازمه توسعه و تداوم تولیدات بخش کشاورزی ؛ تقویت و توسعه صنایع جنبی آن است.
ابراهیم فرقانی افزود : ۸۶ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان تبریز فعال هستند که این میزان واحد منجر به اشتغال ۹۷۰ نفر به‌صورت مستقیم شده است.
وی ادامه داد : شهرستان تبریز با وجود پنج واحد بزرگ فرآوری شیر پاستوریزه و لبنیات صنعتی؛ بیش از ۲۰ واحد فرآوری پنیر سنتی لیقوان ؛ دو واحد تولید بستنی ؛ ۱۰ واحد خوراک دام و طیور ؛ دو واحد بسته‌بندی عسل؛ چهار واحد بسته‌بندی خرما؛ هشت واحد بسته‌بندی گوشت مرغ و گوشت قرمز و تعداد هفت واحد سردخانه و انبار نگهداری مواد غذایی یکی از قطب‌های اساسی صنایع تبدیلی کشاورزی استان است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز در ادامه در خصوص کارخانه آب‌معدنی و دوغ پاستوریزه اسپیران تصریح کرد: این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که از این میزان ۱۲ میلیارد تومان آورده شخصی ؛ ۴ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی روستایی و ۲ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ بوده است.
فرقانی اضافه کرد: با بهره‌برداری این واحد تولیدی ۱۴ نفر به‌طور مستقیم به فعالیت مشغول شده‌اند و تولید روزانه این کارخانه ۶ تن است که به ۱۲ تن قابل‌افزایش است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت سالانه تولید این کارخانه ؛ در زمینه آب آشامیدنی بسته‌بندی شده ۴ هزار تن و در زمینه انواع دوغ پاستوریزه ۴۵۰۰ تن است و در آینده نزدیک نیز خط تولید آب میوه به این واحد تولیدی افزوده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});