• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

رتبه اول آذربایجان شرقی در کشت زردآلو

  • کد خبر : 71217
  • 29 تیر 1401 - 18:00
رتبه اول آذربایجان شرقی در کشت زردآلو
یاز اکو - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از کسب رتبه نخست کشوری استان آذربایجان شرقی در کشت محصول زردآلو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمدباقر بی پروا در حاشیه دومین جشنواره زردآلو در شهرستان مرند در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: استان آذربایجان شرقی با ۹ هزار و ۶۱۰ هکتار باغات زیر کشت زردآلو، رتبه اول کشور در کشت این محصول باغی را داشته و با تولید ۵۵ هزار و ۶۴۵ تن محصول زردآلو، بعد از استان تهران در رتبه دوم تولید این محصول در کشور قرار گرفته است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: شهرستان جلفا با ۲ هزار و ۹۳۹ هکتار، شهرستان مرند با ۲ هزار و ۴۲۵ هکتار و شهرستان شبستر با یک هزار و ۲۴ هکتار باغات زیر کشت محصول زردآلو در رتبه اول تا سوم سطح باغات زیر کشت این محصول در استان قرار دارند.
وی ادامه داد: شهرستان مرند با تولید ۱۸ هزار و ۷۷۴ تن، شهرستان جلفا با تولید ۱۵ هزار و ۶۳۷ تن و شهرستان شبستر با تولید ۷ هزار و ۶۹۳ تن به ترتیب در رتبه های اول تا سوم تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده اند.
بی پروا در پایان گفت: از مجموع کل ۹ هزار و ۶۱۰ هکتار از باغات زیر کشت این محصول در استان، تنها ۶۰۱ هکتار غیر بارور بوده و۹ هزار و ۹ هکتار از آن بارور می باشد.
گفتنی است باغات زردآلو در استان آذربایجان شرقی شامل ارقام نصیری ، عسگر آباد ، شاهرودی، اوردوبادی، تبرزه و … می باشد که دارای پتانسیل تازه خوری و یا استفاده در صنایع تبدیلی می باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});