• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

جذب اعتبارات لازم برای مرمت مسجد تاریخی تسوج

  • کد خبر : 71700
  • 02 مرداد 1401 - 15:00
جذب اعتبارات لازم برای مرمت مسجد تاریخی تسوج
یاز اکو - نماینده مردم شبستر و تسوج در مجلس از جذب اعتبارات لازم برای مرمت مسجد تاریخی تسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، به دنبال انتشار اخباری در خصوص ایجاد ترک و شکاف در دیواره مسجد جامع تسوج، به عنوان تنها مسجد باقی مانده از دوران ایلخانیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و نیز راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز یک شنبه از آخرین وضعیت این مسجد تاریخی بازدید کردند.

مسجد جامع تسوج به عنوان یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی ثبت شده کشور مدتی است که به علت عدم انجام تعمیرات اساسی و واقع شدن در معرض آسیب‌های طبیعی، در برخی دیوراه ها شاهد ترک و شکاف بوده و در صورت تداوم بی توجهی‌ها ممکن است به گنبدها و محراب مسجد نیز خسارات جبران ناپذیری وارد شود.

بر همین اساس مسئولان استانی و شهری مصمم شده‌اند تا از وارد شدن خسارات بیشتر بر پیکره این بنای تاریخی جلوگیری نمایند. مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این مسجد که با همراهی مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تسوج، هیأت امنا و معتمدین محلی انجام پذیرفت بر ضرورت آغاز به کار طرح مرمت و بهسازی این مسجد تاکید کردند.

جذب اعتبارات لازم برای مرمت مسجد تاریخی تسوج

جواد کلاهدوزان از معتمدین محلی نیز با اشاره به جایگاه این بنای تاریخی در میراث فرهنگی استان و ایران گفت: مسجد جامع تسوج در کنار دو عنصر دیگر تاریخی حمام و بازار به عنوان سه گانه تاریخی و تأثیرگذار فرهنگی و تاریخی بوده و هر گونه آسیب به این آثار غیر قابل جبران خواهد بود. وی از مسجد جامع تسوج به عنوان شناسنامه تاریخی این منطقه یاد کرد و خواستار توجه جدی مسئولان به این اثر تاریخی شد.

جعفر راستی، نماینده مردم شبستر و تسوج در مجلس شورای اسلامی هم با ابراز تأسف از آسیب وارد شده به این اثر، آمادگی خود را برای جذب اعتبارات لازم برای مرمت آن اعلام کرد و از سفر قریب الوقوع وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور به آذربایجان شرقی جهت بازدید از این مسجد خبر داد.

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم با اشاره به قدمت و سابقه تاریخی این مسجد، قول داد تا به محض آماده شدن طرح مطالعاتی مرمت، اعتبارات لازم برای مرمت آن را تأمین و تزریق کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});