• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

جشن روز خبرنگار در تبریز برگزار شد/ شادمانی تبریز به افتخار کلمات

  • کد خبر : 72010
  • 04 مرداد 1401 - 13:00
جشن روز خبرنگار در تبریز برگزار شد/ شادمانی تبریز به افتخار کلمات
یاز اکو - آئین گرامیداشت روز خبرنگار به همت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، این مراسم با حضور اهالی رسانه، پیشکسوتان، مدیران استانی از جمله معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل صنعت و معدن استان، فعالان صنعتی و اساتید برجسته تبریز به فضایی برای گرامیداشت روز خبرنگار در آستانه این روز تبدیل شد.

سید قاسم ناظمی با تبریک این روز گفت: کهن شهر تبریز جایگاه بزرگان و عالمان و ادباست که از گذشته تا امروز تا این دیار را بر سترگ تاریخ ثبت کرده اند، امروز نیز امیدواریم در پیروی از گذشتگان روز به روز شاهد درخشش بیشتر نام تبریز باشیم.

وی خدمات انجمن صنفی روزنامه نگاران استان در جهت حفظ فضای حرفه‌ای رسانه‌ای طی سالهای گذشته را ارزشمند و بی سابقه خواند و گفت: آماده عقد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن صنفی برای توسعه همکاری های فی‌مابین و افزایش خدمات دهی و تامین نیازهای اصحاب فرهیخته رسانه هستیم.

مسایل باید منصفانه مطرح شود

تراب محمدی، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم خبرنگاری را حرفه سخت و در عین حال شیرین خواند و گفت: با خون پاک شهید صارمی ۱۷ مرداد مزین به نام خبرنگار شده و ما به زحمات شما بسیار احترام قایلیم.

وی افزود: سپاسگزاریم که دولت و نظام را حمایت می کنید، واقعیت این است که دور از هر مسأله و دیدگاهی مسایل باید منصفانه مطرح شود.

محمدی با تاکید بر اینکه حواشی ایجاد شده در جریان دریاچه ارومیه از خارج از کشور هدایت می شد، خاطرنشان کرد: تشکر می کنم که در مسأله دریاچه ارومیه حقایق را نوشتید، تلاش داریم واقعیت های مسایل و پروژه ها را با شما در میان بگذاریم دستگاههای ذیربط را موظف کردیم در این زمینه حقایق را بیان کنند.

حجت الاسلام رسول برگی؛ رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اذعان داشت: خوشحالم در جمعی فرهیخته حضور دارم که دغدغه پیشرفت و توسعه شهر، رشد و تعالی جامعه، بهبود مدیریت شهری و حفظ ارزشهای اجتماعی را دارند.

وی با اشاره به اعیاد ذی الحجه، تاکید کرد: متاسفانه در گذشته طی این ایام شهر با بنر و پرچم های محرم سیاه پوش بود، اما باید به حرمت غدیر روزهای شادی اهل بیت (ع) را گرامی داشت، و اصحاب رسانه در این زمینه نقش موثری دارند و می توانند در کنار مسئولان این روزها را به ایام شادی شهروندان مسلمان تبدیل کنند.

تلاش برای ایجاد فضایی شفاف برای تعالی شهر

برگی گفت: پیشاپیش این روز را به تمام اصحاب رسانه که همواره با انتقادات، پیشنهادات سازنده خود در مسیر آگاهی، روشنگری و تعالی جامعه گام برداشته اند تبریک می گویم.

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز، نیز در این مراسم گفت: در جمعی که تمام خبرنگاران شهر حضور دارند، چند نکته را باید تاکید کنم یه عنوان عضوی از جامعه اسلامی که عصر حاضر عصر ارتباطات است و چیزی به نام مرز در دنیای رسانه نداریم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه تیغ دولبه است و می تواند جامعه را به سمت پویایی و یا رخوت هدایت کند، افزود: دنیای رسانه محدود به جغرافیای نیست و مخاطب رسانه میلیاردها نفر است که هر کلمه و رویکردی که رد رسانه مطرح می شود می تواند ئر شکل گیری سرنوشت یک ملت تاثیر گذار باشد.

هوشیار افزود: تنها راهکار این است که هوشیارانه و بدون سوگیری ببینید در جامعه چه اتفاقی می افتد، حوزه رسانه و اصحاب قلم در شفاف سازی و انعکاس حقیقت جامعه موثرند، همچنان که اگر در جامعه‌ای حوزه سلامت و ورزش پررنگ باشد، بیمار و مریض وجود نخواهد داشت می توان مدعی شد اگر جامعه به سمت شفافیت و صداقت برود، نشان دهنده آن است که اصحاب قلم در آن جامعه رسالت خود را به نحو احسن انجام می دهند.

شهرد ار تبریز، با بیان اینکه تلاش کنیم تا فضایی شفاف برای تعالی شهر فراهم نماییم، گفت: نقش اصلی شهرداری در کارکردهای اجتماعی آن است. احداث پل، آسفالت‌ریزی و … وظیفه شهرداری است. به عنوان یک شهروند و یک دغدغه‌مند این حوزه، از رسانه‌ها کمک می‌خواهم تا حقیقت را بگویند و حقایق را منعکس کنند.

وی افزود: امروز کسی نیست که از ترک فعل مسئولان بپرسد. تکمیل نواقص میدان آذربایجان و مرکز همایش‌های خاوران بیش از خود پروژه‌ها هزینه داشته است.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه امیدوارم در جهت رضای خدا و رضایت مردم گام برداریم، گفت: اصحاب رسانه، شهروندان و افرادی صاحب صلاحیت اثر هستید و ‌قلمتان تاثیرگذار است، در تبریز هم اکنون افراد پرافتخار و فرهیخته ای زندگی می کنند اما کسی دنبال آنها نیست و کسی نمی‌شناسد، مدیریت شهر و رسانه ها باید دست در دست هم بدهیم و قطار تبریز را به ریل اصلی و جایگاه واقعی خود برگردانیم.

رسانه ها پایه های توسعه جامعه هستند

همچنین وحید زینالی، رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، با قدردانی از همراهی همکاران و مدیران در خصوص فعالیت‌های رسانه ای گفت: خبرنگاران همواره در کنار مدیران هستند و داده های مثبت و حقایق را منعکس می‌کنند.

وی با اشاره به نیاز مبرم جامعه به همدلی و آرامش، رسانه ها را پایه های توسعه جامعه دانست و ابراز امیدواری نمود با همراهی تمامی دست اندرکاران جامعه، شاهد اثربخشی اقدامات رسانه ها برای رفع مشکلات جامعه باشیم.

زینالی با اشاره به فعالیت ریشه دار انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گفت: تمرکز فعالیتهای رسانه ای با همدلی ممکن است و به یاری تمامی همکاران این فضا را ایجاد خواهیم کرد.

این مراسم با صحبت همکاران، مسابقه های فرهنگی و خانوادگی، اهدای جوایز و ثبت تصاویر یادگاری همراه بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});