• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

رتبه پنجم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور

  • کد خبر : 72222
  • 06 مرداد 1401 - 8:45
رتبه پنجم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از رتبه پنجم استان آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور با پرداخت بیش از 3 هزار و 600 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، اکبر فتحی در نشست مدیران امور دام شهرستانهای آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تولیدات زیربخش دام و طیور و نقش آن در ارزآوری برای کشور و اقتصاد گفت: اگر میزان تولیدات کشاورزی استان را ۵ میلیون تن در نظر بگیریم، یک میلیون تن از آن مربوط به بخش دام و طیور است اما ارزش ریالی همین یک میلیون تن با ۴ میلیون تن دیگر برابری می کند و این زیر بخش بیشترین ارزآوری را در بین زیربخش های کشاورزی برای کشور دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: زیربخش دام و طیور بسیار متشکل تر از دیگر زیربخشهای کشاورزری بوده و تشکلهای مربوط به دام و طیور سابقه بسیاری در این حوزه دارند و در زمینه جذب تسهیلات صندوق حمایتی نیز بهتر عمل می کنند و به طور کلی مدیریت زیربخش دام و طیور نسبت به دیگر زیربخشهای کشاورزی علمی تر پیش می رود و مدیریت علمی حاکم بر زیربخش دام و طیور می تواند الگویی برای دیگر زیربخشهای کشاورزی باشد.

چالشهای اصلی حوزه دام و طیور در استان

وی پائین بودن بهره وری در واحدهای روستایی، کوچک مقیاس و نیمه صنعتی را چالش اصلی حوزه دام و طیور در استان دانسته و ادامه داد: مشکلات واحدهای کوچک تولید دام و طیور قابل پیش بینی بود و برای اینکه واحدهای تولید دامی بتوانند در بازار رقابت کنند، باید به ظرفیت اقتصادی برسند تا بتوانند با افزایش بهره وری و کاهش مصرف نهاده های دامی و قیمت نهایی در بازار رقابت کنند.

فتحی با اعلام اینکه در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولید دام و طیور رتبه پنجم کشور را داریم گفت: با توجه به کوچک بودن واحدهای تولیدی استان، پرداخت بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی سرمایه در گردش کار بزرگی است که با تلاش های همکاران بانک کشاورزی و پیگیری های همکاران بخش دام و طیور اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به قانون نظام جامع دامپروری و تشریح تمام شرایط و ضوابط ایجاد واحدهای تولیدی دام و طیور در این قانون افزود: تصویب این قانون از توانمندیهای زیربخش دام و طیور نشات گرفته است هرچند این قانون با توجه به شرایط زمانی نیاز به اصلاح و بروزرسانی دارد.

وی در پایان این نشست به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران امور دام شهرستانهای استان در موضوعات مشکلات پایان کار واحدهای دامداری، مشکلات دامدارکارت، مشکلات جوجه ریزی واحدهای مرغداری و مشکلات تعزیراتی رسیدگی کرده و راهکارهای لازم را ارائه و در مورد پیگیری برای حل این مشکلات قول مساعد داد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه صمد زمانزاد قویدل سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گزارشی از روند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور ارائه نمود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});