• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

عدم تحویل قطعی پروژه‌هایی که تحویل موقت شده‌اند / شرط واگذاری پروژه به پیمانکاران

  • کد خبر : 17404
  • 13 خرداد 1400 - 11:00
عدم تحویل قطعی پروژه‌هایی که تحویل موقت شده‌اند / شرط واگذاری پروژه به پیمانکاران
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، به اتمام رساندن تمام پروژه‌های نیمه کاره آب و خاک در طول چند ماه آینده را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، اکبر فتحی در کارگروه آب و خاک سازمان در رابطه با پروژه‌های نیمه تمام آب و خاک اظهار داشت: الزام ورود شهرستان‌ها در تکمیل طرح‌های آب و خاک به این معناست که بایستی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها تکمیل و اتمام طرح‌های آب و خاک را در دستور کار خود قرار داده و ظرف چند ماه آینده، پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری برسند.

وی افزود: اولویت با طرح‌هایی است که در سال‌های گذشته به ماخذ ۸۵ درصد از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری تامین اعتبار گردیده‌اند و مدیریت‌های شهرستان‌ها باید نسبت به اخذ سهم ۱۵ درصدی خودیاری بهره‌برداران اقدام کنند.

فتحی، حل این موضوع و به اتمام رساندن تمام پروژه‌های نیمه‌کاره را در طول چند ماه آینده در گرو هنر مدیریت سازمان در جامعه شهرستانی و روستایی برای اقناع اهالی جهت مشارکت در پروژه دانست و یادآور شد: تامین ۱۵ درصد سهم خودیاری با ایجاد احساس تعلق خاطر بهره‌برداران به پروژه و مشارکت آنان در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در همین راستا به اجرای این امر در مورد پروژه پایاب سد مقصودلو هریس تاکید کرد و با اشاره بر اینکه در شهرستان سراب نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است، تصریح کرد: باید مبالغ باقیمانده با پیگیری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و پیمانکار از محل سهم خودیاری و بهره‌برداران تامین شود.

فتحی، عدم تحویل قطعی پروژه‌هایی که تحویل موقت شده‌اند را عدم پیگیری از طرف خود کارفرمایان و کشاورزان و پیمانکاران دانسته و پیگیری جدی مدیریت آب و خاک استان و مدیریت‌های شهرستان‌ها را به‌صورت جدی خواستار شد.

وی، برای رفع این مشکل بر تعیین بازه زمانی در شهرستان‌ها و بررسی دقیق پروژه‌هایی که تحویل قطعی می‌شوند، تاکید کرد و گفت: از این پس نباید به پیمانکارانی که زمان تحویل موقتشان سپری شده و به تحویل قطعی منجر نشده است، پروژه‌ای ارجاع گردد و تنها پس از تعیین تکلیف پروژه‌های سابق باید پروژه جدیدی برایشان تعریف گردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});