• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

همکاری‌های بهداشتی و درمانی ایران با ترکیه ۲ برابر شده است

  • کد خبر : 17401
  • 13 خرداد 1400 - 10:45
همکاری‌های بهداشتی و درمانی ایران با ترکیه ۲ برابر شده است
یاز اکو - معاون علمی فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همکاری‌های ایران با ترکیه در بخش بهداشت و درمان از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۲برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، دکتر فرید نجفی در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه که به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهارکرد: همکاری‌های علمی با کشورهای مختلف از جمله طرح‌های تحقیقاتی مشترک با کشور سوئیس در قالب برنامه seed money grant و همچنین با کشور آلمان در جریان است و هم اکنون شروع همکاری‌های محققان علوم پزشکی با محققان کشور ترکیه در چارچوب برنامه MSRT TUBITAK  شاهد هستیم.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هم بر ضرورت سیاست فعال بین‌المللی سازی وزارت علوم و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه تأکید کرد.

دکتر حسین سالارآملی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن توانمندی‌های بسیار و پیشرفت‌های چشمگیر سالیان اخیر در حوزه‌های علمی و فناورانه برای تعمیق همکاری‌های علمی و گسترش آن با کشورهای مسلمان و برادر اهمیت به سزایی قائل است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، با اشاره به سیاست فعال بین‌المللی‌سازی وزارت علوم و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه اعلام کرد: همکاری با کشور ترکیه به دلیل قرابت‌های دینی و فرهنگی بسیار برای ما اهمیت دارد.

بیش از ۴۶۰ طرح تحقیقاتی با کشورهای جهان در حال انجام است

وی با بیان اینکه در دوران پاندمی محققان کشورمان اقدامات ارزشمندی در تولید لوازم پزشکی مورد نیاز داشتند، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۴۶۰ طرح تحقیقاتی توسط محققان ایرانی با کشورهای مختلف جهان در حال انجام است.

دکتر سالارآملی با اشاره به سیاست فعال بین‌المللی‌سازی وزارت علوم و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه اعلام کرد: اجرای ۲ فراخوان طرح‌های تحقیقاتی با کشور ترکیه و استقبال محققان ۲ کشور نشان داد زمینه همکاری بسیار مساعد هست و در آینده باید در فراخوان‌های بعدی زمینه‌های تحقیقاتی گسترده‌تری فراهم شود.

دکتر سالارآملی خاطرنشان کرد: هم اینک رتبه دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی‌های جهانی بسیار قابل توجه است و تعداد آنها در رتبه‌های برتر نشان از عزم جدی آنها در حضور در عرصه‌های جهانی است.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: دانشگاه تبریز به عنوان مرجع همکاری‌های علمی بین المللی با کشور برادر ترکیه، اقدامات وسیعی برای ظرفیت‌سازی انجام داده است.

دکتر میررضا مجیدی اظهار کرد: دانشگاه تبریز به عنوان مرجع همکاری‌های علمی بین المللی با کشور برادر ترکیه، اقدامات وسیعی در راستای ظرفیت‌سازی انجام داده است که اجرای ۲ فراخوان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از جمله آنها است.

رئیس دانشگاه تبریز پیشنهاد اجرای فراخوان طرح‌های بزرگ کاربردی out standing projects و پسا دکتری مشترک در زمینه های فن آورانه را مطرح کرد.

مجیدی گفت: توزیع جغرافیایی طرح‌ها، نشان از استقبال محققان سراسر کشور از فراخوان‌های طرح‌های پژوهشی مشترک با محققان کشور ترکیه است و حمایت‌های بیشتر از طرح‌ها امکان افزایش تعداد طرح‌ها را فراهم می‌آورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});