• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

آذربایجان غربی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ترکیه درحوزه گردشگری است

  • کد خبر : 118857
  • 05 مهر 1402 - 13:00
آذربایجان غربی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ترکیه درحوزه گردشگری است
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ترکیه در حوزه گردشگری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی صفری در جلسه کمیسیون گردشگری مشترک ششمین نشست همکاری استان‌های مرزی ایران و ترکیه در شهر وان ترکیه با اعلام این مطلب اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی ایران بوده که با چهار استان ترکیه هم‌جوار است و از آنجایی که هر سه گذرگاه مرزی ایران با این کشور در این استان قرار داشته، این استان می تواند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی دو طرف داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: هدف از این نشست توسعه روابط اقتصادی همه جانبه به‌ویژه در حوزه گردشگری است که برای این منظور چندین پیشنهاد ارائه می‌شود از جمله اینکه نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع دستی آذربایجان غربی در چهار استان هم‌مرز ترکیه برگزار و نیز هنرمندان ترکیه‌ای چنین نمایشگاهی را در استان برگزار کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای مشترک در قالب هفته فرهنگی استان‌های همجوار می تواند در کنار نمایشگاه صنایع دستی در حوزه های جشنواره غذا، موسیقی، شعر و برنامه‌های آیینی نیز در دستور کار باشد، تصریح کرد: همچنین مسیرهای گردشگری مشترک بین استان‌های هم‌مرز ایران و ترکیه تعریف شود و آژانس‌های گردشگری فعال ترکیه در ایران، آذربایجان غربی را در مسیر تورهای خود قرار دهند.

صفری همچنین پیشنهاد کرد که جلساتی برای آشنایی تورگردانان ترکیه‌ای از آذربایجان غربی برگزار و نیز کارهای رسانه ایی و تبلیغاتی مشترک در فضای مجازی راه‌اندازی وپی گیری شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: از آنجایی که آذربایجان غربی دارای تمدن حدود ۹ هزار ساله بوده این موضوع می‌تواند برای پژوهش‌های باستان‌شناسی توسط اساتید و دانشجویان ترکیه ظرفیت خوبی باشد.

وی همچنین در این جلسه خواستار برقراری خطوط پروازی جدید بین ایران و ترکیه در مسیر پروازی بین ارومیه-وان-استانبول و بالعکس و نیز راه‌اندازی قطار مسافری بین تهران-خوی-وان و بالعکس شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});