• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

تبدیل آذربایجان‌شرقی به قطب اقتصاد کشور/ ظرفیت‌های صنعتی تبریز از دید فعالان اقتصادی خارجی اعجاب‌انگیز است

  • کد خبر : 72258
  • 06 مرداد 1401 - 11:30
تبدیل آذربایجان‌شرقی به قطب اقتصاد کشور/ ظرفیت‌های صنعتی تبریز از دید فعالان اقتصادی خارجی اعجاب‌انگیز است
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که باید آذربایجان شرقی و تبریز را به قطب اقتصاد کشور تبدیل کنیم، گفت: باید تبریز را به شهر جشنواره‌ها، شهر نمایشگاه‌ها، شهر صادرات، شهر کسب و کار و شهری شاد برای جذب سرمایه گذاران تبدیل کنیم چرا که این ظرفیت در تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: آذربایجان شرقی با ۸٫۸ میلیارد تن ذخایر معدنی در رتبه اول کشور و از نظر اشتغالزایی در بخش معدن رتبه دوم و از لحاظ تعداد پروانه‌های بهره‌برداری رتبه سوم را دارد.

وی ادامه داد: در جریان سفر ریاست جمهوری اتفاق بزرگی در حوزه مس افتاد به طوری که با تشکیل شرکت مس آذربایجان، مردم از عواید این اقدام بزرگ بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: پروژه بزرگترین معدن آلومینیوم نفلین سینیت در استان بعد از ۲۰ سال در حال اجرا است که این خبر خوشی برای مردم استان است.

صنعت آذربایجان، درون‌زاترین صنعت کشور

پرنیان ادامه داد: صنعت آذربایجان، درون‌زاترین صنعت کشور است که متکی به بخش خصوصی است.

پرنیان با بیان این که ۱۱ هیات خارجی از تبریز برای توسعه مبادلات تجاری و صنعتی بازدید کرده اند، گفت: دیروز در جریان بازدید از کارخانه کاشی تبریز، فعالان اقتصادی خارجی با دیدن ظرفیت های اقتصادی، صنعت تبریز را اعجاب‌انگیز توصیف کردند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها افزود: با یارانه ۴۲۰۰ تومانی اقلامی به کشور وارد می شد و ثروت مردم به جیب تعداد خاصی از افراد می رفت که در این زمینه دولت سیزدهم با شجاعت یارانه را از حلقه اول به حلقه آخر منتقل کرد تا یارانه به صورت مستقیم به دست مردم برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ظرفیت های بی‌شمار استان اشاره کرد و گفت: تبریز پایتخت شیرینی و شکلات کشور است و باید به تبریز و آذربایجان شرقی افتخار کنیم.

رتبه اول در سرمایه گذاری بخش خصوصی در فولاد

پرنیان با بیان این که در سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد رتبه اول را داریم، اظهار کرد: در تولید خودروهای کشنده در رتبه اول قرار داریم و همچنین قطب قطعه‌سازی هستیم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی دروازه ورود به اوراسیا است چرا که تبریز به صورت مستقیم به اوراسیا و با یک واسطه به کشورهای اروپایی وصل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در این شهر صنعتگران بزرگی وجود دارند، تاکید کرد: امروز سرمایه گذاری های بزرگی در حوزه تولید و صنعت با ماشین آلات پیشرفته انجام می شود برای مثال اکنون در صنایع شیرینی و شکلات محصول شکلاتی در تبریز تولید می شود که از لحاظ کیفیت طعم، بسته بندی و قیمت رقابت پذیری بالایی با محصولات مشابه خارجی دارد.

صادرات محموله فرآوری تخم مرغ به ترکیه

پرنیان با اشاره به ظرفیت های بالای صادراتی آذربایجان شرقی گفت: اولین محموله فرآوری تخم مرغ به ترکیه صادر شد.

وی افزود: بزرگترین کارخانه های شیشه و چرم در تبریز فعالیت می کند، در محصول تراکتور در ۴ ماه گذشته ۷۰ درصد افزایش تولید را داشتیم، بیش از ۶۰ درصد کفش با کیفیت چرم دست دوز در تبریز تولید می شود و بزرگترین شهرک صنعتی آسیا در تبریز قرار دارد که بخشی از این شهرک هنوز در حال احداث است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: براساس آخرین آمار در توسعه واحدهای صنعتی رتبه دوم کشور را داریم.

پرنیان با بیان این که باید آذربایجان و تبریز را به قطب اقتصاد کشور تبدیل کنیم، گفت: باید تبریز را به شهر جشنواره ها، شهر نمایشگاه ها، شهر صادرات، شهر کسب و کار و شهر شاد تبدیل کنیم چرا که این ظرفیت در تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارد.

همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان شرقی با ارج نهادن به منادیان نظم و ایثار، عصر امروز با حضور رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از مسولان استانی در تبریز برگزار و طی این مراسم از خانواده معزز شهدا و ایثارگران، حوزه سلامت، فرهنگ و رسانه و همچنین فعالان اجتماعی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});