• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

آذربایجان شرقی پیشتاز صادرات به ارمنستان

  • کد خبر : 73384
  • 14 مرداد 1401 - 12:00
آذربایجان شرقی پیشتاز صادرات به ارمنستان
یاز اکو - رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: استان رتبه نخست صادرات به ارمنستان در بین استانهای کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی، محمدنقی هنربر در جلسه میز صادراتی ارمنستان گفت: در سه ماه نخست امسال حدود ۳۰ میلیون دلار صادرات و ۶۸۸ هزار دلار واردات از کشور ارمنستان انجام شده است.
وی افزود: از لحاظ ارزش صادراتی ۵٫۶ درصد نسبت به سه ماه نخست سال گذشته افزایش صادرات به ارمنستان را داریم.
وی با اشاره به محصولات صادراتی استان به ارمنستان ادامه داد: براساس گروه کالایی، مواد معدنی ۹ میلیون دلار که بیشترین میزان صادراتی را شامل می شود، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی نزدیک هفت میلیون دلار، مواد پتروشیمی و پایه نفت شش میلیون دلار و کالاهای صنعتی هشت میلیون دلار صادرات به کشور ارمنستان را در این مدت داشته است.
هنربر افزود: مواد و صنایع معدنی در استان با رشد ۸۳ درصدی اولین رتبه صادرات و محصولات خشکبار با ۱۵۸ درصد افزایش صادرات را نسبت به سه ماه سال نخست سال گذشته دارد.
وی با اشاره به تاکید استاندار آذربایجان شرقی و پیگیری های کارگروه توسعه صادرات برای تسهیل مسیر صادرات استان گفت: پیش بینی شده امسال ۲۰۵ میلیون دلار صادرات به ارمنستان انجام شود که امیدواریم با پیگیری ها و برگزاری جلسات شاهد رشد صادرات به این کشور همسایه باشیم.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با توجه به این که ارمنستان دروازه ورود به کشورهای اوراسیایی است و ظرفیت تجاری فراوانی دارد برای ما بسیار مهم است.
ارمنستان در سال ۲۰۲۱ حدود پنج میلیارد واردات داشت که ایران بعد از روسیه و چین با ۴۳۷ میلیون دلار سهم ۸ درصدی از بازار این کشور را به خود اختصاص داده است .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});