• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبرداد؛

وجود ۳۹۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی/ اجرای سند تحول بنیادین

  • کد خبر : 74578
  • 22 مرداد 1401 - 18:30
وجود ۳۹۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی/ اجرای سند تحول بنیادین
یاز اکو - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ۳۹۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی وجود دارد که تا سه سال همه انها برچیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، علیرضا صیادی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: ۳۹۰ مدرسه کانکسی در استان داریم که یک سری از این کانکس‌ها اجتناب ناپذیر است چراکه برخی روستاها پایدار نیستند و جمعیت آنها درحال تخلیه بوده یا سکونت در آنها فصلی است.

وی ابراز داشت: مدارس کانکسی که بالای ۱۵ دانش آموز دارند در اولویت برچیده شدن هستند و بعداز ساخت مدارس جدید، مدارس کانکسی که ۱۰ دانش اموز دارند برچیده خواهند شد.

صیادی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ساخت مدارس جدید در روستاها پیگیری می‌شود، ادامه داد: همچنین برای این منظور، اعتبارات خوبی نیز توسط بنیاد مستضعفان اختصاص یافته است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۳۰ مدرسه کانکسی توسط خیران برچیده شده و مدارس اصولی و استاندارد احداث می‌شود، گفت: کلیبر، خداآفرین، هوراند و چاروایماق بیشترین مدارس کانکسی را در استان دارند.

صیادی با بیان اینکه در عرض ۲ تا ۳ سال مدارس بالای ۱۵ و ۱۰ دانش اموز برچیده می‌شود، ادامه داد: دراین خصوص از ظرفیت خیران استفاده می‌کنیم.

وی سپس گفت: دور نگه داشتن آموزش و پرورش از سیاست کاری و سیاست زدگی اولویت دیگر ما است، از ارزش‌های انقلاب اسلامی در چارچوب دستگاه تعلیم و تربیت دفاع می‌کنیم.

صیادی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم اموزش و پرورش توسط برخی افراد مصادره شود، آموزش و پرورش متعلق به همه افراد و دانش اموزان است.

وی افزود: دنبال اجرای دقیق سند تحول بنیادین در مدارس استان هستیم.

صیادی به ضرورت استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی و معلمان بزرگترین ظرفیت آموزش و پرورش است.

وی گفت: اهمیت اموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست. با اینکه چالش‌های مختلفی وجود دارد ولی تلاش می‌کنیم زمینه ساز اعتلای وضعیت این دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم سازیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});