• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

اوکراین می‌تواند تا ۱۰ ماه دیگر در جنگ با روسیه پیروز شود

  • کد خبر : 74778
  • 24 مرداد 1401 - 10:00
اوکراین می‌تواند تا ۱۰ ماه دیگر در جنگ با روسیه پیروز شود
یاز اکو- میخائیل ساکاشویلی معتقد است که بر اساس بدبینانه ترین سناریو، اوکراین می تواند طی ۱۰ ماه یک پیروزی کامل در جنگ با روسیه کسب کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مطبوعات گرجستان، میخائیل ساکاشویلی سومین رئیس جمهور گرجستان پیش بینی خود را در خصوص آینده اوکراین را در صفحه فیسبوک خود به اشتراک گذاشت.

ساکاشویلی می نویسد که ارتش اوکراین باید ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تانک دشمن را نابود کند تا پتانسیل تهاجمی ارتش روسیه را به طور کامل نابود کند. اگر این روند ادامه پیدا کند، شکست روسیه ۲۴۰ تا ۳۰۰ روز طول خواهد کشید.

وی خاطرنشان می کند که پس از اعلام حمله به خرسون توسط طرف روسی، پتانسیل تهاجمی زیادی در منطقه خرسون جمع آوری کرده و به نیکولایف حمله خواهد کرد. من فکر می کنم این کار دیوانگی تام است و کار بسیار دشواری است و برای روسیه گران تمام خواهد شد در نتیجه روسیه شانس بسیار کمی برای موفقیت خواهد داشت.

ساکاشویلی تاکید کرد که رهبری نظامی اوکراین کار درست را انجام می دهد، عجله نمی کند، بنابراین اشتباهات کمی در میدان جنگ مرتکب می شود.

لازم به ذکر است که ساکاشویلی در حال حاضر در کلینیک ویوامد در تفلیس تحت درمان است و پس از دو اعتصاب غذا از زندان روستاوی به کلینیک منتقل شده است. ادوارد پسر ساکاشویلی اخیرا به خبرنگاران اعلام کرده بود که پدرش دیگر خود را در سیاست گرجستان نمی بیند و بر اوضاع اوکراین تمرکز کرده است.

خاطرنشان می شود که میخائیل ساکاشویلی کمی پیش از برگزاری دور اول انتخابات شهرداری ها در پاییز ۲۰۲۱ مخفیانه از اوکراین به گرجستان بازگشت و سپس بازداشت شد.

رئیس جمهور سابق به دلیل عفو افرادی که در پرونده رسوایی مربوط به مرگ ساندرو قیرقولیانی و ضرب و شتم معاون سابق والری گلاشویلی در گرجستان مجرم شناخته شده و به ۶ سال زندان محکوم شد. این احکام در زمانی که ساکاشویلی در خارج از گرجستان بود به صورت غیابی صادر شد. ساکاشویلی این اتهامات را نمی پذیرد و خود را زندانی سیاسی می خواند. ساکاشویلی هم اینک متهم به ورود غیرقانونی از مرز این کشور به هنگام بازگشت به گرجستان در پاییز گذشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});