• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

۹ روز بی آبی مردم را به خیابان کشاند/ جزئیات تجمعات گسترده مردم در شهرکرد (+عکس)

  • کد خبر : 75060
  • 26 مرداد 1401 - 11:15
۹ روز بی آبی مردم را به خیابان کشاند/ جزئیات تجمعات گسترده مردم در شهرکرد (+عکس)
یاز اکو - جمعی از مردم شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به ٩ روز قطعی آب در این شهر مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، خبرگزاری فارس درباره این تجمع نوشت: تداوم اختلال در انتقال آب به شهرکرد باعث نارضایتی مردم این شهر و تجمع شماری از آنها مقابل استانداری شد.

امروز حدود ۵۰۰ نفر از مردم با در دست داشتن دست نوشته‌ها و سر دادن شعارهایی نظیر «زاده سرچشمه ایم تشنه‌ایم تشنه‌ایم» و «مسئول بی کفایت استعفا استعفا» خواستار برطرف شدن مشکل آب شرب شهر شدند.

توزیع آب در کیسه و بطری در شهرکرد

9 روز بی آبی مردم را به خیابان کشاند/ جزئیات تجمعات گسترده مردم در شهرکرد

در جریان تجمع مسئولان استان در میان مردم حاضر و به مطالبات آنها پاسخ دادند؛ بعد از سیل هفته گذشته، آب سرچشمه کوهرنگ که تأمین کننده اصلی آب شهرکرد است گل‌آلود و قابلیت شرب را از آن گرفته شده است. همچنین شدت سیل به مسیر انتقال آب نیز آسیب جدی وارد کرده است.

طولانی شدن ترمیم مسیر و بهبود کیفیت آب انتقالی موجب نارضایتی مردم شهرکرد شده است.

بامداد امروز علی حیدری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از طرح پدافندی آبرسانی شهرکرد گفت: اکیپی که در حال تکمیل خط عمان سامانی هستند در تلاشند تا امروز طرح به اتمام برسد و آب وارد مدار شود؛ این خط توانایی انتقال ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه را دارد.

9 روز بی آبی مردم را به خیابان کشاند/ جزئیات تجمعات گسترده مردم در شهرکرد

حیدری ادامه داد: بهره‌برداری از این خط بیش از ۷۵ درصد مشکل آب را حل خواهد کرد.

جزئیات تجمعات گسترده مردم در شهرکرد

روز گذشته خبرگزاری تسنیم خبر داد که قطعی یک هفته‌ای آب در شهرکرد معضلات جدی ایجاد کرده است، مردم آب شرب مورد نیاز خود را از خانه‌های فامیل خود که آب خانه‌شان وصل است یا تانکرهای آبرسانی سیار تهیه می‌کنند.

9 روز بی آبی مردم را به خیابان کشاند/ جزئیات تجمعات گسترده مردم در شهرکرد

در همین رابطه احمدرضا محمدی مدیرعامل آبفا چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین وضعیت معضل قطعی آب شهرکرد و مناطق اطراف گفته است:

* دو پکیج رفع کدورت که به تصفیه‌خانه‌های تند معروف هستند از استان‌های دیگر به استان آمده و در حال نصب هستند تا در اسرع وقت کمبود آب جبران شود.

* شرکت آبفا در جایی آب را قطع نکرده است، آبی که هست در اختیار همه مردم قرار دارد و بستگی به همکاری مردم دارد هر چقدر مردم کمتر و در حد ضروریات مصرف کنند آب به تعداد بیشتری می‌رسد.

* همکاران ما شبانه‌روزی در ۴ جبهه کاری فعالیت می‌کنند که یکی لوله‌کشی و نصب تجهیزات بر روی چاه‌های کشاورزی و چاه‌های ادارات است تا وارد مدار شوند همچنین همکاران در تلاشند تا هر منبع آب فوری که سریع‌تر بتواند وارد مدار شود را وارد مدار کنند.

* بر روی آبی که از تصفیه خانه سامان به شهرکرد می‌‌آید یک ایستگاه پمپاژ میانی نصب شده تا دبی ورودی آب از خط پدافند سامان به شهرکرد افزایش یابد در حال حاضر آب از ۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر رسیده و با ایستگاه میانی که نصب می‌کنند دبی آب به ۱۳۰ لیتر افزایش می‌یابد.

* تعدادی اکیپ که از استان‌های دیگر آمده‌اند، در حال کار هستند تا کدورت چشمه کوهرنگ را پایین آورند که قابل تصفیه شود اما فعلا کدورت به قدری است که قابل تصفیه نیست.

* آبرسانی سیار در شهرکرد با ۴۷ تانکر در محلاتی که مردم اطلاع می‌دهند در حال انجام است، تانکرهای بزرگ نیز مخازن را تغذیه می‌کنند.

9 روز بی آبی مردم را به خیابان کشاند/ جزئیات تجمعات گسترده مردم در شهرکرد

* وزیر نیرو دستور دادند ۲ سامانه جدید اجرا شود که از همان لحظه اکیپ‌ها کار بررسی را شروع کردند تا عملیات اجرای آن‌ها شروع شود و این ۲ خط وارد مدار شود ‌همچنین ۲ پکیج رفع کدورت که به تصفیه‌خانه‌های تند معروف هستند از استان‌های دیگر به استان آمده و در حال نصب هستند تا در اسرع وقت کمبود آب جبران شود.

* همه شهرها و روستاهایی که در مسیر سیل قرار داشتند دچار مشکل کمبود آب شدند که اکثر آن‌ها از طرق مختلف مانند آبرسانی با تانکر، چشمه‌ها یا چاه‌های خاموش، چاه‌های کشاورزی و …که وارد مدار شد بر طرف شد.

* خط کوهرنگ ۷ شهر و ۳۴ روستا را آبرسانی می‌کرد که مشکل اکثر آن‌ها حل شده و در حال حاضر فقط در شهرکرد کمبود آب داریم.

* ما در تلاشیم تا مشکل را به صورت لحظه‌ای حل کنیم اما این بستگی به همکاری مردم دارند، در این شرایط کمبود آب شاهد شستشوی فرش و ماشین توسط برخی از همشهریان هستیم که مشکل را بیشتر می‌کند، روز گذشته چند مورد شست‌وشوی فرش را به ما اطلاع دادند که آب این منازل قطع شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75060

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});