• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
مطالبات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از سفیر ایران در جمهوری آذربایجان:

فعال‌سازی پل خداآفرین و احیای قطار جلفا-نخجوان/ برای ایجاد خط تولید مشترک خودرو با آذربایجان آماده‌ایم

  • کد خبر : 76112
  • 02 شهریور 1401 - 18:00
فعال‌سازی پل خداآفرین و احیای قطار جلفا-نخجوان/ برای ایجاد خط تولید مشترک خودرو با آذربایجان آماده‌ایم
مجید کیانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در گفت‌وگو با سفیر ایران در باکو با بیان اینکه جلفا تنها نقطه دارای زیرساخت‌های ریلی در مسیر کریدورهای کشور است، اظهار داشت: انتظار می‌رود به ظرفیت‌های موجود ارس توجه شود و با احیای قطار جلفا -نخجوان کریدور شمال جنوب فعال شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ مجید کیانی با اعلام اینکه اتصال قطار ایران به نخجوان باعث افزایش ترانزیت کالا و ایجاد درآمد برای هر دو طرف می‌شود، تصریح کرد: این ظرفیت در منطقه آزاد ارس موجود بوده ولی از آن استفاده کافی نشده است. با احیای این ظرفیت ارس قابلیت تبدیل به هاب ترانزیتی و صادراتی کشور را دارد.
رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود با توسعه زیرساخت‌های موجود از جمله پل و گمرک مستقر در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس، ارتباط مرزی ایران و جمهوری آذربایجان را در بازه زمانی کوتاه و باسرعت بیشتر فراهم نماییم.‌
وی ادامه داد: محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس بستر بسیار خوبی برای تولید محصولات کشاورزی و باغی کشور است و بزرگترین پروژه کشاورزی و کشت‌وصنعت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس در دست اجراست و مقرر است ۲۴ هزار هکتار زمین در این محدوده زیر کشت برود که این تولیدات فراتر از نیاز مصرفی داخلی است و عمده آن‌ها صادر خواهد شد. فعال‌سازی پل خداآفرین کمک شایانی به بحث صادرات و رشد اقتصادی این منطقه و کشور داشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: باتوجه به تجربیات خوبی که در قالب شرکت‌های دانش بنیان و حوزه گلخانه‌ای در ارس وجود دارد، آماده‌ایم در قالب مرکز بین‌المللی آموزش فنی و حرفه‌ای ارس دوره‌های پودمانی در عرصه گلخانه‌ای را برای کشورهای همسایه برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید خودرو از سال‌ها قبل در ارس وجود دارد و از طرفی واحدهای صنعتی تبریز پشتیبان خوبی در حوزه تولید خودرو در ارس‌اند، گفت: در حال حاضر یک کارخانه تولید خودرو در ارس وجود دارد و دو کارخانه نیز در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کیانی در پایان تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران حوزه تولید خودرو در جمهوری آذربایجان حمایت می‌کنیم تا ضمن حضور در منطقه آزاد ارس و استفاده از مزایا و پتانسیل‌های این منطقه، خط تولید مشترک خودرو را در ارس راه‌اندازی کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});