• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

آذربایجان و ارمنستان در خصوص کدام مسائل به توافق رسیدند؟

  • کد خبر : 77274
  • 10 شهریور 1401 - 13:20
آذربایجان و ارمنستان در خصوص کدام مسائل به توافق رسیدند؟
یاز اکو- امروز ما توافق کردیم که اقدامات اساسی برای پیشرفت در پیمان صلح بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان را تقویت کنیم و به وزرای امور خارجه ماموریت دادیم که به مدت یک ماه برای تنظیم پیش نویس قرارداد صلح باهمدیگر ملاقات کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از دیدار سه جانبه با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در بیانیه ای به مطبوعات اعلام کرد.
به گفته چارلز میشل چهارمین نشست ما در این خصوص برگزار گردید. گفتگوهای ما بر روی رویدادهای اخیر در قفقاز جنوبی و روابط بین اتحادیه اروپا و هر دو کشور متمرکز بود. مذاکرات ما باز و سازنده بود، مایلم از سران هر دو کشور به همین خاطر تشکر کنم. ما همه موضوعات مربوط به دستور کارمان را بررسی کردیم.
رئیس شورای اتحادیه اروپا تاکید کرد که این امر مثبتی است که می بینیم گام های کافی برای پیشبرد توافقات حاصل شده در جلسه گذشته برداشته شده است.
چارلز میشل افزود: همه جوانب تحدید حدود مرزها برای تضمین ثبات منطقه بررسی شد و همچنین توافق شد که نشست بعدی کمیسیون در ماه نوامبر در بروکسل برگزار شود. ما پیشرفت مذاکرات در مورد روش‌های بازگشایی مسیرهای ارتباطی و حمل و نقل را بررسی کردیم.
رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت: آماده سازی مردم برای صلح پایدار طولانی مدت بسیار مهم است. اتحادیه اروپا آماده است حمایت خود از صلح پایدار بلندمدت را بیشتر تقویت کند. اتحادیه اروپا همچنین به پیشبرد توسعه اقتصادی برای رفاه هر دو کشور و شهروندان آنها ادامه خواهد داد.
خاطرنشان شد توافق گردید که نشست بعدی در این قالب تا پایان ماه نوامبر برنامه ریزی و برگزار شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});