• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

سالانه هفت هزار تن انواع ظروف مسی در زنجان تولید می‌شود

  • کد خبر : 126476
  • 13 آذر 1402 - 17:00
سالانه هفت هزار تن انواع ظروف مسی در زنجان تولید می‌شود
یازاکو - معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان زنجان گفت: سالانه هفت هزار تن و روزانه ۲۰ تن انواع ظروف مسی توسط هنرمندان استان تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، سید میکائیل موسوی روز دوشنبه با اشاره به رونق مسگری در استان، افزود: هم اکنون ۷۰۰ کارگاه مسگری در استان فعال است و سه هزار هنرمند در این حوزه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه با حمایت ها و اقدامات انجام گرفته، رونق این رشته تاریخی در استان بیش از گذشته نمود یافته است، اضافه کرد: هم اکنون هنرمندان مسگری در حوزه قلم زنی، حکاکی روی مس و نقره کوبی طرح های متفاوتی را ارائه می کنند.

این مسوول ادامه داد: امروزه با اقدامات انجام شده، مس زنجان به یک هنر تزئینی – کاردبردی تبدیل و با اقبال مخاطبان مواجه شده است.

وی به وضعیت صادرات این هنر دستی نیز اشاره کرد و گفت: مشکل کنونی در صادرات مس به ظروف آن بر می گردد که باید قلع ریزی و “سفید کاری” شود که چنین چیزی اصولا در کشورهای خارجی وجود دارد.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر صادرات دیگر اقلام مس نظیر گلدان و قندان انجام می شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: طی روز گذشته در راستای ترویج هنرهای‌ سنتی و با هدف رونق اقتصادی، کارگاه صنایع‌ دستی مس در شهر زنجان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

موسوی خاطر نشان کرد: این کارگاه صنایع‌ دستی در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع ساخته شده که به صورت مستقیم برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});