• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

ارزش صادرات غیر نفتی آذربایجان در سال جاری به ۱٫۷ میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 77385
  • 11 شهریور 1401 - 11:30
ارزش صادرات غیر نفتی آذربایجان در سال جاری به ۱٫۷ میلیارد دلار رسید
یاز اکو - در ماه های ژانویه تا جولای سال جاری، ارزش صادرات آذربایجان 22.6 میلیارد دلار بوده که ارزش صادرات غیرنفتی نیز 1.7 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری «رپورت»: در ماه های ژانویه تا جولای سال جاری، ارزش صادرات آذربایجان ۲۲٫۶ میلیارد دلار بوده که ارزش صادرات غیرنفتی نیز ۱٫۷ میلیارد دلار بوده است. این در شماره آگوست «بررسی صادرات» مرکز تحلیل و ارتباطات اصلاحات اقتصادی گزارش شده است. بر اساس این گزارش، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴٫۲ درصد بیشتر است.
ارزش صادرات محصولات میوه و تره بار طی ۷ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱٫۵ درصد افزایش یافت و به ۳۷۶٫۹ میلیون دلار رسید. در این مدت، صادرات محصولات صنایع شیمیایی ۳٫۶ برابر، صادرات آلومینیوم و محصولات ساخته شده از آن ۹۹ درصد، صادرات فلزات آهنی و محصولات ساخته شده از آنها ۲۸٫۱ درصد، صادرات الیاف پنبه ۵٫۴ درصد و صادرات نخ پنبه ۵۷٫۲ درصد افزایش یافته است.

در فهرست کالاهای صادر شده از بخش غیرنفتی طی دوره گزارش، پشم پنبه (۱۴۰٫۳ میلیون دلار) در رتبه نخست قرار دارد. در این فهرست گوجه فرنگی (۱۳۴٫۱ میلیون دلار) در رتبه دوم و اوره (۱۲۱٫۹ میلیون دلار) در رتبه سوم قرار دارند. طی ژانویه تا جولای ۲۰۲۲، کالاهای بخش غیرنفتی به ارزش ۴۶۲٫۲ میلیون دلار به روسیه، ۴۶۲٫۲ میلیون دلار به ترکیه، ۱۰۷٫۶ میلیون دلار به گرجستان، ۱۰۱ میلیون دلار به سوئیس و ۵۹٫۴ میلیون دلار به ایالات متحده صادر شده است.

صادرات در جولای ۲۰۲۲ بالغ بر ۴٫۱ میلیارد دلار بوده است. افزایش صادرات در بخش غیرنفتی بالغ بر ۲۲۴٫۶ میلیون دلار به میزان ۱۷٫۸ درصد بوده است. در جولای ۲۰۲۲، صادرات محصولات غذایی با ۴۳٫۷ درصد افزایش به ۶۱٫۷ میلیون دلار و صادرات محصولات غیرخوراکی با ۹٫۵ درصد افزایش به ۱۶۲٫۹ میلیون دلار رسید.

در جولای سال جاری، روسیه (۸۰٫۲ میلیون دلار) در فهرست کشورهایی که بیشترین کالا از بخش غیرنفتی به این کشور صادر شده است، به رتبه اول رسید. در این فهرست، ترکیه (۳۳٫۸ میلیون دلار) دوم و سوئیس (۱۹٫۴ میلیون دلار) سوم شدند.

اوره (۲۳٫۱ میلیون دلار)، پلی پروپیلن شکل اولیه (۱۶ میلیون دلار) و میوه هلو (۱۴٫۸ میلیون دلار) به ترتیب در رتبه اول تا سوم فهرست کالاهای غیرنفتی صادراتی در جولای ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});