• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

۶۱ هزار ۵۰۰ نفر از مردم استان اردبیل از طرح‌های افتتاحی آب و فاضلاب بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 77521
  • 12 شهریور 1401 - 17:00
۶۱ هزار ۵۰۰ نفر از مردم استان اردبیل از طرح‌های افتتاحی آب و فاضلاب بهره‌مند شدند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اعلام کرد: با افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح بزرگ، ۶۱ هزار ۵۰۰ نفر از مردم استان اردبیل از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیرضا نعمت سلطانی در دیدار با معاون عمرانی استاندار اردبیل و در تشریح خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در یکسال گذشته، مجموع اعتبار هزینه شده برای طرح های افتتاح شده این شرکت در هفته دولت امسال را ۶ هزار و ۶۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کوثر با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال و با ظرفیت پنج هزار و ۷۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز و ۱۲ هزار نفر جمعیت تحت پوشش را از جمله این طرح‌های مهم اجرا شده طی یکسال گذشته در استان اردبیل عنوان کرد.

نعمت سلطانی با اشاره به افتتاح بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نمین و بهره‌برداری از پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب روستای جوراب و مسکن مهر شهر نمین با جمعیت تحت پوشش ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر گفت: با بهره‌برداری از این طرح، معضل آلودگی آب‌های سطحی، مخازن آب‌های زیرزمینی و سد یامچی رفع شده و پساب تصفیه شده به فرصتی برای استفاده در بخش صنعت، کشاورزی و محیط زیست تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از تداوم عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نیر خبر داد و افزود: این تصفیه‌خانه توانایی تصفیه ۶ هزار و ۲۰۰ متر مکعب فاضلاب در طول شبانه‌روز را دارد.

وی اظهار کرد: بخش مایع این تصفیه‌خانه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال تکمیل و ۲۸ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهری هم اجرا شده و پنج کیلومتر باقیمانده نیز با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در حال تکمیل است.

احداث خط انتقال فاضلاب شهر نمین

 احداث خط انتقال فاضلاب شهر نمین ببه طول سه کیلومتر با لوله پلی‌اتیلن به قطر ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیمتر و تکمیل طرح تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر شهر نمین و نیز شبکه فاضلاب این طرح به طول ۱۰ کیلومتر را از جمله پروژه‌های بهره برداری شده در هفته دولت امسال ذکر کرد و گفت: ۴۵ کیلومتر باقیمانده این طرح نیز با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی همچنین بهره‌مندی ۳۵ هزار و ۷۱۵ نفر از جمعیت روستایی استان اردبیل از نعمت آب آشامیدنی سالم با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی را از جمله خدمات یک سال گذشته دولت در این استان ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در راستای آبرسانی به مجتمع‌های آبرسانی اولویت‌دار روستایی، آبرسانی به روستاهای خلیل‌آباد، اردی موسی، صومعه و ینگجه ملامحمدحسن اردبیل، قشلاقات حاج سلیمان بیله سوار، بنه خلخال، زرج آباد و پیرآغاج کوثر، روستاهای مجتمع وحدت یک و ۲ و نیز روستاهای کله سر و ‌سولی درق نمین به همراه آبرسانی به روستاهای فاز یک مجتمع موران‌گرمی با صرف بالغ بر ۴۸۱ میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده و در هفته دولت امسال بهره‌برداری شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سبلان مشکین شهر

وی همچنین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سبلان مشکین شهر را از جمله طرح‌های بزرگ آبرسانی در استان اردبیل ذکر کرد و افزود: برای اجرای این طرح چهار هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

نعمت سلطانی، ارتقاء و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با جمعیت تحت پوشش ۵۵۰ هزار نفر، اجرای خط انتقال دوم فاضلاب شهر اردبیل به طول ۹ کیلومتر و با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و جمعیت تحت پوشش ۸۳۰ هزار نفر، اجرای طرح آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و اجرای همزمان ۱۳ مجتمع‌ آبرسانی روستایی با اعتبار ۳۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال با جمعیت تحت پوشش ۴۱۶ هزار نفر را از جمله پروژه‌های مهم در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});