• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

وزیر امور خارجه آلمان در آذربایجان متوسل به دروغ شد

  • کد خبر : 123432
  • 14 آبان 1402 - 11:15
وزیر امور خارجه آلمان در آذربایجان متوسل به دروغ شد
یاز اکو- آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان در جریان سفر خود به آذربایجان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اظهارات نادرستی بیان کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، وی در پاسخ به سئوال خبرنگار کانال تلویزیونی رئال در خصوص اینکه اگر با ارمنی‌هایی که از قره باغ به ارمنستان کوچ کرده‌اند ملاقات کرده است، آیا در سفر خود به آذربایجان با آوارگان و پناهندگان آذربایجانی نیز ملاقات کرده است یا خیر، متوسل به دروغ شد.

وزیر امور خارجه آلمان ضمن پاسخ به این سوال، دیدار خود با ارامنه ای که از قره باغ به ارمنستان رفته بودند را به تفصیل شرح داد. پس از یادآوری اصل سؤال از سوی وزیر امور خارجه آذربایجان، وی گفت که امروز با افرادی که از ارمنستان مهاجرت کرده‌اند در باکو دیدار داشته است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع موثق، در واقع وزیر امور خارجه آلمان به نشستی با برخی از نمایندگان جامعه مدنی آذربایجان در یکی از رستوران های باکو اشاره کرده است.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه به وزیر آلمان پیشنهاد ملاقات با پناهندگان و آوارگان شده بود، اما وی از این دیدار سرباز زده است.

بربوک باید درک کند که دیدار با آذربایجانی های رانده شده از قره باغ برای درک رنج بیش از ۳۰ سال آوارگان آذربایجانی مهم بود و چنین اظهارات نادرستی تأثیر مثبتی بر روابط دوجانبه آذربایجان و آلمان ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});