• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

مازوت‌سوزی را برای سلامت مردم تبریز متوقف کنید!

  • کد خبر : 88739
  • 26 آذر 1401 - 9:45
مازوت‌سوزی را  برای سلامت مردم تبریز متوقف کنید!
یاز اکو - رئیس کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ و دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: صنایع آلاینده شهری همچون پتروشیمی و پالایشگاه تبریز باید علاوه بر پرداخت عوارض آلایندگی اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی از طریق تعویض فیلترهای سوخت خود کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار یاسین بجانی در گفتگویی اظهار کرد: برخلاف برخی ادعاها عمده دلیل آلودگی هوای تبریز سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز است که متأسفانه علی‌رغم قول و قرار قبلی مبنی بر اصلاح فرایند تامین سوخت این مرکز و تعویض فیلترهای سوخت، هنوز از مازوت استفاده می‌کنند.

وی افزود: استفاده از مازوت به عنوان تنها سوخت نیروگاه حرارتی موجب افزایش آلودگی هوای تبریز شده و شهروندان را در معرض انواع بیماری‌های تنفسی و ریوی قرار می‌دهد.

بجانی با اشاره به آلایندگی‌های موجود در صنایعی چون پتروشیمی و پالایشگاه نیز اعلام کرد: فعالیت صنایع بزرگ استان بخشی از آلودگی هوای تبریز را سبب شده و امید می‌رود در کنار پرداخت عوارض چند صد میلیارد تومانی آلایندگی، اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی در صنایع وابسته خود کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه نوسازی اتوبوس‌های شهری و خرید معوض اتوبوس‌های دربستی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز شاهد همکاری و تعامل خوبی از سوی این دو نهاد بودیم و امیدوارم این تعامل و همکاری در حوزه آلایندگی و عوارض آن نیز ادامه داشته باشد.

دبیر شورای اسلامی شهر در مورد ضرورت ورود نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی به بحث مازوت‌سوزی و افزایش سهمیه گاز استان نیز گفت: نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی باید از کانال‌ مجلس و دولت، وزارت نیرو را تحت فشار قرار دهند تا سهمیه گاز استان برای استفاده در نیروگاه حرارتی افزایش یابد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل بین‌بخشی آلودگی هوای تبریز کاهش یافته و سلامت شهروندان به عنوان اولویت مدیریت شهری تامین شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});