• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

۶ هزار صندلی سینما برای جمعیت ۴ میلیونی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 66714
  • 26 خرداد 1401 - 12:15
۶ هزار صندلی سینما برای جمعیت ۴ میلیونی آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت عدالت فرهنگی در حوزه سینمایی کشور، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۸ سالن سینمای فعال در استان داریم که تعدادی به صورت پردیس فعالیت می‌کنند و ۶۰۰۰ صندلی سینما داریم که این ارقام با جمعیت ۴ میلیونی استان فاصله معنادار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدقاسم ناظمی در جلسه دیدار رییس سازمان سینمایی با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تبریز، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه فیلم و سینمای استان وجود دارد اما با وضعیت مطلوب و ایده آل خود فاصله داریم.

وی یادآور شد: در حوزه تولید فیلم‌های فاخر گام‌های ارزشمندی در یک دهه گذشته برداشته شده و جریانی در منطقه شکل گرفته که منجر به کسب توفیقات خوب در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برای فیلمسازان استان شده است.

وی ادامه داد: شاهد مطالبات عمومی گسترده در شهرستان‌ها برای تاسیس نمایندگی انجمن سینمای جوان و استقبال عمومی از آموزشگاه‌های سینمایی هستیم، ضمن این‌که سه هنرستان زیر نظر ارشاد اسلامی استان در تربیت هنرآموزان فعال هستند.

ناظمی با بیان این‌که هم اکنون ۱۵ سینمای غیرفعال در استان داریم که برخی تنها با کمک‌های جزیی می‌توانند دوباره احیا و فعال شوند، تصریح کرد: به جهت ظرفیت‌هایی که در تبریز و استان وجود دارد، زیرساخت‌های موجود هم‌خوانی ندارد.

در این نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای مختلف آذربایجان شرقی به طرح مسائل و مشکلات مربوط به سینماهای شهرستان خود پرداختند و رییس سازمان سینمایی کشور پاسخگوی موارد طرح شده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});