• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

تالاب «قوری‌گل» تبریز به سرنوشت اسمش دچار شد/ محیط زیست مسئول است!

  • کد خبر : 78888
  • 23 شهریور 1401 - 13:45
تالاب «قوری‌گل» تبریز به سرنوشت اسمش دچار شد/ محیط زیست مسئول است!
یاز اکو - مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: سالانه یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب به قوریگل منتقل می شود اما به طور طبیعی و با توجه به تغییرات آب و هوایی، در فصل گرما تبخیر و این چرخه مجددا از مهر تکرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، یوسف غفارزاده امروز در خصوص آخرین وضعیت تالاب قوریگل اظهار داشت: این تالاب یک تالاب فصلی است و آب آن از حوزه آبریز و در نتیجه بارش های فصلی تامین می شود که مواردی مانند تغییر اقلیم، توسعه بیش از حد در منطقه پیرامونی تالاب در حوزه هایی مانند راه، صنعت، رشد جمعیت و ویلاسازی موجب قطع این چرخه طبیعی شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای استان حتی در فصل غیر زراعی از حوزه دیگری نیز آب به تالاب قوریگل منتقل می شود که بهینه سازی این نیازمند لوله گذاری ۲۰ کیلومتری برای جلوگیری از اتلاف و یخ زدن این آب در فصل سرماست.

غفارزاده تصریح کرد: با همه این شرایط سالانه یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب به قوریگل منتقل می شود اما به طور طبیعی و با توجه به تغییرات آب و هوایی، در فصل گرما تبخیر و این چرخه مجددا از مهر تکرار می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: این تالاب در ۲۰ سال گذشته با همین اقدامات و مشقت و دشواری حفظ شده و اینکه بگوییم خشک شده، چندان صحیح نیست، البته از دو سال پیش انتقال آب به قوریگل به مجموعه محیط زیست محول شده و ما مسئول تامین زیرساخت این انتقال آب هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});