• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

روزنامه آمریکایی: ضربه جدی پهپادهای ایرانی به ارتش اوکراین

  • کد خبر : 79304
  • 27 شهریور 1401 - 12:15
روزنامه آمریکایی: ضربه جدی پهپادهای ایرانی به ارتش اوکراین
یاز اکو - نیروهای ارتش اوکراین گفته اند پهپادهای ساخت ایران، آسیب های زیادی به مواضع آنها وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصرایران، این خبر را روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع نظامی اوکراینی منتشر کرده است. وال استریت ژورنال در گزاش خبری خود با تیتر “استفاده روسیه از پهپادهای کامی‌کازه ایرانی، خطرات جدیدی علیه نیروهای اوکراینی ایجاد می کند”، پهپاد انتحاری ایرانی شاهد ۱۶۳ را با عملیات های کامی‌کازه جنگنده های ژاپنی علیه ارتش امریکا در جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است.

در جنگ جهانی دوم، خلبانان ژاپنی در عملیات انتحاری معروف به “کامی کازه”، جنگنده های خود که مملو از بمب و مواد منفجره بودند را به مواضع ارتش امریکا می کوبیدند و باعث خسارت های زیادی در طرف مقابل شدند.

منابع امریکایی پیش از این گفته بودند روسیه از ایران پهپاد خریداری کرده تا در جنگ خود علیه اوکراین استفاده کند. وزارت دفاع امریکا و بریتانیا هم گفته بودند روسیه استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را شروع کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران قبلا فروش پهپاد به روسیه را تکذیب کرده بود. پهپاد مورد ادعا، “شاهد ۱۶۳” نام دارد؛ نوعی پهپاد انتحاری و ساخت سپاه پاسداران است.

روزنامه آمریکایی: ضربه جدی پهپادهای ایرانی به ارتش اوکراین

روسیه از ۵ اسفند ۱۴۰۰ جنگ گسترده ای را علیه اوکراین آغاز کرده و این جنگ همچنان ادامه دارد.همچنین خبرهایی از تلاش روسیه برای خرید تسلیحات از جمله توپخانه از کره شمالی نیز منتشر شده است. به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، نیروهای ارتش اوکراین شاهد استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ایرانی در حملات منطقه خارکیف اوکراین هستند.

خارکیف در شمال شرقی اوکراین جایی است که ارتش این کشور تلاش می کند آن را از اشغال نظامی روسیه پس بگیرد. فرماندهان اوکراینی گفته اند پهپادهای ایرانی به نام “شاهد ۱۶۳″، آسیب های زیادی به مواضع ارتش اوکراین وارد کرده اند.

ژنرال “رودیون کولاگین” فرمانده گردان توپخانه ۹۲ در ارتش اوکراین به این روزنامه امریکایی گفت نیروهای روسیه بعد از تغییر رنگ پهپادهای ایرانی به رنگ پرچم روسیه و تغییر نام آنها به “گروانیوم ۲ “، استفاده از پهپادها را آغاز کردند. این پهپادها در چند منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین دیده شده است.

وی افزود ارتش روسیه معمولا این پهپادها را به شکل دوتایی، علیه توپخانه هاوتزر و خودروهای زرهی ارتش اوکراین استفاده می کند.

ارتش اوکراین پیش از این گفته بود پهپادهایی از ارتش روسیه را سرنگون کرده است که در فهرست تسلیحات این کشور وجود ندارد و حدس می زنند پهپاد ساخت ایران است.

بقایای پهپاد ساخت ایران که توسط ارتش روسیه در جنگ اوکراین استفاده می شود و ارتش اوکراین آن را سرنگون کرده است.

اوکراین پهپاد ایرانی ارتش روسیه را

این گزارش اضافه می کند: روسیه به شکل گسترده ای از پهپادهای ایرانی در خارکیف استفاده می کند.

ژنرال کولاگین گفت که ارتش روسیه تلاش می کند قدرت توپخانه اوکراین را با استفاده از این پهپادها جبران کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از کارشناسانی که بقایای پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را بررسی کرده اند اضافه کرد این پهپادها شبیه پهپادهای شاهد ۱۶۳ ایرانی به نظر می رسد. طراحی بال های این پهپادها به شکل دلتا و منحصر به فرد است.

رئیس اجرایی شرکت ” سیکس سلیوشنز” به “وال استریت ژورنال” گفت: وجود این پهپادها در جنگ اوکراین، عامل تغییر دهنده برنامه های عملیاتی کی یف هستند. دفاع در برابر حملات پهپادهای ایرانی شاهد ۱۶۳ سخت است.

او افزود: از این پهپادها برای هدف قرار دادن سامانه های راداری اوکراین و حتی توپخانه های این کشور استفاده می شود. به ویژه که این پهپادها، سیستم ایجاد پارازیت راداری دارند و به همین دلیل رهگیری آنها از سوی ارتش اوکراین، سخت و دشوار است.

همه چیز در مورد پهپاد شاهد ۱۳۶ ؛ پهپاد انتحاری ایرانی خبرساز در جنگ روسیه و اوکراین

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});