• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7

حرکت پر شتاب فرهنگی و عمرانی شهرداری تبریز/به دنبال جبران عقب‌افتادگی‌ها هستیم

  • کد خبر : 79675
  • 29 شهریور 1401 - 18:45
حرکت پر شتاب فرهنگی و عمرانی شهرداری تبریز/به دنبال جبران عقب‌افتادگی‌ها هستیم
یاز اکو - رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز در خصوص نگهداری و مرمت خانه‌های تاریخی توسط شهرداری تبریز گفت: شهرداری برای احیا و مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آنها به مکان‌های گردشگری عزم لازم را دارد و شورای شهر نیز با ارائه طرح‌های متنوع پیگیر این امر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، سیدکاظم زعفرانچیلر در بازدید از خانه استاد شهریار اظهار کرد: با ارائه و پیگیری طرح پارک‌های موضوعی و تخصصی در سطح شهر، پیگیر ایجاد فضای مفرح و رونق امر گردشگری هستیم. در این طرح، پارک‌های موجود که ظرفیت لازم را دارند به پارک غذا، پارک هوشمند و … تبدیل خواهند شد و شهردار تبریز نیز در این مورد همکاری و برنامه ریزی لازم را دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس بر لزوم هماهنگی بیشتر شهرداری‌های مناطق با مدارس جهت بازدید و آشنا کردن دانش آموزان با سابقه تاریخی و عظمت فرهنگی تبریز تاکید کرد.

سیدکاظم زعفرانچیلر با اشاره به تملک خانه‌های اطراف خانه ستارخان و چندین طرح تاریخی گردشگری دیگر، حرکت فرهنگی و عمرانی شهرداری را قطاری رو به جلو با شتاب عنوان کرد که می تواند عقب ماندگی کلان شهر تبریز را از نقطه نظر نشان دادن تاریخ و تمدن این شهر جبران کند.

وی گفت: امیدوارم با انتقال ساختمان شورا از محل عمارت شهرداری در بزرگداشت و حفظ عظمت تاریخی این بنای بسیار مهم نیز قدمی برداشته شود.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: بنده دفتر خود را از عمارت ساعت انتقال داده‌ام و طبق توافقی که با اعضای محترم شورای شهر صورت گرفته، بقیه همکاران هم تا اوایل سال آینده نسبت به انتقال دفاتر خویش اقدام خواهند کرد و این یک کار عملی در نگهداشت ابنیه تاریخی تبریز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});